Șeful CNAS: "Sunt probleme minore cu funcționarea sistemului cardului de sănătate"

Șeful CNAS: "Sunt probleme minore cu funcționarea sistemului cardului de sănătate"

Președintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Vasile Ciurchea, a declarat astăzi, la finalul audierii de la Grupul parlamentar liberal din Camera deputaților, că la funcționarea sistemului cardului național de sănătate nu mai sunt "acele probleme din primele trei zile".

"În momentul de faţă, sunt probleme minore, inerente unui început, dar nu mai sunt acele probleme din primele trei zile.  Din punct de vedere tehnic, un asemenea proiect de dimensiunea cardului naţional, sigur că avea şi probleme inerente, de început, dar pe care în mare parte le-am intuit, altele nu, dar am încercat să le gestionăm aşa cum apăreau şi în timp real. Sistemul funcţionează. Noi sperăm ca, în două luni, marea majoritate a cardurilor existente să ajungă la cetăţeni. Probabil că 100% nu se va întâmpla niciodată, pentru că sunt foarte mulţi cetăţeni plecaţi în străinătate şi care vin când au un motiv", a declarat Ciurchea, la finalul audierii de la Grupul parlamentar liberal din Camera Deputaţilor, citat de Agerpres.

El a susţinut că sunt şi oameni care doresc să pună "piedici" sistemului cardului de sănătate.Întrebat dacă se referă la medicii de familie, el a răspuns: "Furnizorii în general, nu fac adresă la unul sau altul că toată lumea se opune schimbărilor în general".

Pe de altă parte, deputatul PNL Horia Cristian a subliniat că CNAS nu are instrumentele necesare pentru a face publicitate sau pentru a transmite fiecărui cetăţean care sunt obligaţiile şi drepturile lui, acest lucru aparţinând în exclusivitate Guvernului, care trebuia să facă publicitate proiectului.

Ne puteți urmări și pe Google News

În replică, Vasile Ciurchea a menţionat că instituţia pe care o conduce "a comunicat de câte ori a putut": "Nu ştiu dacă există o dimensiune a publicităţii să ştie cineva cât este suficient. De câte ori am putut, am comunicat prin intermediul presei, prin comunicate, prin adrese trimise caselor şi de acolo mai departe la furnizori. Probabil, dacă mai stăteam trei luni, tot nu era suficientă comunicarea".