Autoritățile centrale se pregătesc să lanseze o nouă licitație de expertizare a celor peste 22 de km de autostradă Sibiu-Orăștie, care fac parte din A1, drumul de mare viteză ce ar trebui să lege Sibiul de vestul Europei, potrivit publicației sibiene Turnul Sfatului.

”Ideile noii conduceri a CNAIR includ construirea, în cele din urmă, a unui tunel în zona alunecărilor de teren din Dealul Bucium, în timp ce juriștii Companiei se pregătesc de noi procese. Prin care să oprească cererile foștilor constructori italieni de revendicare a unor despăgubiri de 83 de milioane de lei. Pe care să le încaseze peste cele 602 milioane de lei, primite până la rezilierea contractului de execuție a autostrăzii”, scrie publicația menționată.

Realizarea unui tunel în zonă a fost dealtfel soluția recomandată în studiul de fezabilitate care a stat la baza licitației pentru realizarea proiectului. În 2011 compania italiană Impregilo a solicitat Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) înlocuirea tunelului cu un debleu.

Compania a acceptat iar Impregilo a început să taie dealul, progresiv pentru a realiza în lateral o pantă din ce în ce mai mică. S-a ajuns la punctul al care Impregilo săpase deja 3 milioane metri cubi de pământ însă era evident că tot soluția tunel este cea optimă. Deoarece însă compania italiană cerea pentru aceasta un 10% în plus la preț, dorind să fie plătită și pentru ce săpase până la acel moment, CNADNR a refuzat modificarea. Impregilo a continuat săpăturile și a mai adăugat 2 milioane de metri cubi săpați celor 3 milioane deja excavați.