Sorin Cîmpeanu a făcut anunțul momentului cu privire la învățământul din România. Potrivit acestuia, sistemul de admitere pentru clasele a V-a și a IX-a se va schimba. Decizia a fost luată în urma consultărilor în Programul ”România Educată” și se va aplica începând cu anul școlar 2022 - 2023.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat sâmbătă noi modificări în sistemul de învățământ din România. Potrivit acestuia, în urma consultărilor în Programul ”România Educată”, s-a decis ca cei care intră în clasele a IX-a și a V-a în anul școlar următor, o vor face după un altfel de sistem.
”Cei care vor intra în clasa a IX-a vor intra pe un altfel de sistem, care este rezultatul consultărilor în Programul România Educată. De asemenea, cei care vor intra în clasa a V-a , vor intra pe un altfel de sistem. Dacă intră în anul 2023 pe un altfel de sistem, înseamnă că primele lucruri cu adevărat finalizate vor fi în anul 2027, după un ciclu de 4 ani. Respectiv un cu totul altfel de bacalaureat, o generalizare a standardizării evaluării, o generalizare a proceselor de digitalizare în educație, o formare a cadrelor didactice din perspectiva pedagogiei digitale, un procent mult ameliorat din perspectiva evaluării școlare.
Acestea trebuie privite în raport și cu termenul de 2026, înainte de 2027 când se finalizează toate proiectele educaționale din PNRR aflate sub tutela României Educată”, a declarat Sorin Cîmpeanu pentru Digi24.
Se schimbă sistemul de învățământ din România. Sorin Cîmpeanu prezintă obiectivele majore ale noului proiect
Ministrul Educației a prezentat și ce obiective are Programul ”România Educată”. Oficialul susține că scopul principal este acela de a crește nivelul de calitate și performanță din învățământ.
”Proiectul are două obiective majore. Unul este calitatea și performanța în educație, cel de-al doilea este echitatea în educație. Accesul tuturor la educația de calitate. Aceste două lucruri, cu siguranță, vor putea să amelioreze semnificativ nivelul de analfabetism funcțional (...) Am insistat să nu pierdem acest an, să nu așteptăm anul 2024 termenul până la care Ministerul Educației s-a angajat ca din PNRR, componenta de digitalizare, care are 1,13 miliarde euro finanțare, să aibă propria platformă de testare standardizată. Acum, în România, există o platformă de testare standardizată. De ce să nu o folosim acum la nivel pilot așa încât să începem generalizarea acestei evaluări standardizate atunci când vom avea propria platformă la Ministerul Educației. Altfel, în 2024 ar trebui atunci să trecem la testarea evaluării standardizate”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.