Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat că vrea să crească numărul orelor de educație fizică și sport în școlile din România. De la o singură oră la două, în sistemul preuniversitar.
Câmpeanu spune că doar elevii de liceu au câte o singură oră de sport pe săptămână.
„Să creștem de la oră pe săptămână la două ore pe săptămână”
„Eu aș vrea să creștem de la o oră pe săptămână la două ore pe săptămână”, a spus Sorin Cîmpeanu. În prezent, planurile cadru prevăd deja câte două ore de educație fizică și sport pe săptămână la clasele primare și la gimnaziu. Doar elevii de liceu au câte o singură oră de sport pe săptămână. În prezent, există câte două ore de educație fizică și sport pe săptămână la clasele primare și la gimnaziu, potrivit planurilor-cadru în vigoare. Sorin Cîmpeanu vrea mai multe ore de sport pentru elevii de liceu.
Potrivit planurilor-cadru pentru învățământul gimnazial, la disciplina Educație Fizică și Sport sunt alocate două ore pe săptămână. Pentru învățământul primar, situația este aceeași, deoarece elevii au în programă tot două ore pe săptămână. La liceu, majoritatea filierelor au câte o oră pe săptămână.
Ministrul Educaţiei anunţa în martie că planurile cadru pentru liceu, clasele IX-XII, cele care stabilesc disciplinele și numărul de ore alocat acestora, vor fi gata în toamna aceasta și ar urma să intre în vigoare de anul viitor, potrivit edupedu.ro.
Prin amânarea acestor planuri-cadru elevii care intră în toamnă în clasa a IX-a vor face ore după vechile planuri-cadru. Se întrerupe astfel ciclul actual de schimbare curriculară început în 2012, ajuns acum la clasa a VIII-a.
Școala va începe cu prezența fizică a elevilor
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat că, în acest moment, decizia este de reluare a cursurilor, cu prezenţa fizică a elevilor la şcoală, însă acest lucru depinde de modul în care va evolua pandemia de COVID-19.
Cîmpeanu afirmă că la începutul lunii septembrie va fi semnat un ordin comun de către miniştrii Educaţiei şi Sănătăţii care va reglementa „toate aspectele necesare” începerii şcolii în condiţii de siguranţă, adaptate la „realităţile existente” în România.