Se deschid hotelurile în Grecia: check-in în aer liber, mâncare şi băi în piscină pe rând

Se deschid hotelurile în Grecia: check-in în aer liber, mâncare şi băi în piscină pe rând

Personalul de la curăţenie va utiliza o mască chirurgicală (sau în cazul în care aceasta nu este disponibilă, va fi utilizată o mască de pânză), mănuşi şi halate impermeabile de unică folosinţă.

Pe perioada lucrului, personalul de curăţenie nu trebuie să-şi atingă gura, nasul sau ochii cu mâna, nu trebuie să fumeze şi nici să mănânce.

Conducerea unităţii turistice trebuie să păstreze o evidenţă atât a angajaţilor, cât şi a tuturor persoanelor care au stat în hotel (nume, naţionalitate, data sosirii şi plecării, date de contact, precum adresa, telefon şi e-mail) pentru facilitarea comunicării cu contacţii apropiaţi în eventualitatea unui caz de Covid-19 ce ar putea fi depistat ulterior.

Pentru primirea clienţilor se recomandă, printre altele, utilizarea unui panou de plexiglas la recepţie în cazul unităţilor turistice de peste 60 de paturi, precum şi marcaje pe pardoseală la distanţă de doi metri pentru a-i indica clientului unde să stea.

Se propune, în plus, dezvoltarea unor alternative la check-in-ul tradiţional, prin utilizarea unor aparte portabile care pot fi dezinfectate mai uşor după fiecare utilizare sau a altor aparate automate, cum ar fi montarea unor terminale POS într-un punct din apropierea locului în care stă clientul cu scopul utilizării exclusive a cardurilor pentru plată.

Se propune să se examineze şi posibilitatea ca check-in-ul să se realizeze în aer liber. Va fi interzisă intrarea în unitate a celor care nu sunt cazaţi acolo.

Pentru funcţionarea restaurantelor se propune spălarea intensivă a prosoapelor, feţelor de masă şi a tacâmurilor, chiar şi a celor care nu au fost folosite sau, alternativ, utilizarea unor tacâmuri şi feţe de masă ambalate de unică folosinţă, a alimentelor ambalate în porţii individuale, acolo unde este posibil.

În plus, în ceea ce priveşte dispunerea meselor (cu excepţia familiilor) se recomandă o distanţă mai mare de 1,5 metri („spate în spate”) a scaunelor, iar clienţii care vor sta faţă în faţă vor sta de asemenea la o distanţă de 1,5 metri.

Pentru evitarea aglomerării se recomandă prelungirea perioadei în care restaurantele sunt deschise, clienţii urmând să vină la masă în serii.

De asemenea, hotelurile vor pune accent şi vor încuraja folosirea room service-ului fără o taxare suplimentară.

Nu se recomandă funcţionarea bufetelor, ci servirea directă a mâncărurilor. Pentru consumul de băuturi vor fi utilizate doar accesorii individuale ambalate.