Se construiește o nouă autostradă?! Două județe vor fi legate între ele

S-au pus bazele proiectului unui nou drum expres ce va lega județele Arad și Oradea.

Pentru prima oară în istoria post-decembristă, două județe se coalizează și încep un proiect major de infrastructură fără a mai aștepta intervenția guvernului.

Potrivit jurnaliștilor de la ebihoreanul.ro, este vorba despre construcția drumului expres Arad – Oradea (o autostradă fără bandă de siguranță și cu viteză maximă mai mică), ce va fi realizată de județele Bihor și Arad, în colaborare cu cele două primării de municipii.

Primarii Oradiei şi Aradului, Florin Birta şi Călin Bibarţ, şi preşedinţii Consiliilor Judeţene Bihor şi Arad, Ilie Bolojan şi Iustin Cionca, au semnat, marţi, la Arad, acordul de asociere pentru realizarea Drumului Expres de 134 km între cele două municipii. Pentru acest proiect ,estimat la peste 1 miliarde euro din fonduri UE, autoritatea contractantă este CJ Bihor.

Potrivit informaţiilor furnizate de preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, în prima sa conferinţă de presă şi ulterior în prima şedinţă a noului „parlament” judeţean, prin această asociere între patru administraţii publice locale vor putea achiziţiona în comun serviciile de actualizare a vechiului studiu de fezabilitate, întocmit de fosta CNADNR în 2007.

Pentru acest proiect, estimat la peste 1 miliard de euro din fonduri UE, autoritatea contractantă este CJ Bihor.

  • Preluarea proiectului de la actuala CNAIR a fost posibilă în baza OUG 101/2020, care permite autorităţilor locale să gestioneze proiecte de infrastructură rutieră care, altfel, ar fi derulate mult mai lent de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România.

Prima fază a proiectului realizat în asociere de Bihor și Arad este actualizarea vechiului studiu de fezabilitate, întocmit de CNAIR în 2007.

Proiectul va fi finanțat din fonduri europene și va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulație pe sens pe o distanță de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanță de 43,5 km și profil de drum expres cu două benzi de circulație pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea-Borș și Nădlac-Arad-Timișoara, potrivit publicației din Bihor.