Schimbări majore la Facebook. Ce trebuie să facă toţi utilizatorii platformei de socializare

Meta / Sursa foto: Dreamstime.com

Meta lansează o nouă funcție pentru a ajuta utilizatorii să vadă conținut mai puțin irelevant pe feedul Facebook. Mai exact, algoritmii Facebook vor folosi acest feedback pentru a îmbunătăți tipul de postări pe care le vedeți. Pentru aceasta veţi avea Comenzile „show more” şi „show less”.

Într-o postare pe blog pe această temă, Meta dezvăluie că utilizatorii Facebook vor începe să vadă noi butoane, şi anume: „arată mai mult” și „arată mai puțin”.

Mai exact, Meta face actualizări ale feedului Facebook care oferă utilizatorilor modalități suplimentare de a alege ce conținut vor să vadă și adaugă comenzile „arată mai mult” și „arată mai puțin”.

Comenzile „show more” şi „show less” vor începe să apară sub postările de la prieteni și conținutul recomandat în fluxurile de știri ale utilizatorilor, a anunțat Meta.

Comenzile „show more” şi „show less” vor apărea sub postări și în meniul cu acele trei puncte

Alegerea respectivelor opțiuni crește sau reduce temporar modul în care este clasificat conținutul similar, rezultând astfel un feed mai bine pus la punct cu conținutul pe care utilizatorii doresc să îl vadă, astfel încât să petreacă mai mult timp pe platformă.

„Oferind mai multe modalități de a încorpora feedback-ul direct în feed, facem ca sistemele noastre de inteligență artificială să fie și mai inteligente și mai receptive”, spune compania în postarea de pe blog.

Rețineți că aceste comenzi noi nu vor apărea pe toate postările din feedul dvs. Facebook spune că vor apărea periodic, dar intenționează să le adauge în meniul cu trei puncte din colțul din dreapta sus al postărilor. Împreună cu feedul Facebook, Meta testează și funcția în Reels pe Instagram.

Merită menționat faptul că YouTube oferă și funcții similare pentru a ajuta utilizatorii să îmbunătățească recomandările video de pe platformă.

Aceste instrumente se găsesc şi pe YouTube dar nu sunt prea eficiente

Dar, potrivit unui studiu recent, instrumentele YouTube sunt în mare parte ineficiente, deoarece utilizatorii continuă să primească recomandări pe care nu le doresc. Va fi interesant de văzut cât de bine funcționează implementarea la Facebook, dar, spune experţii, speranțele nu sunt mari.

Pe lângă această nouă funcție, Meta lucrează și la o opțiune pentru a ajuta utilizatorii să creeze mai multe profiluri pe Facebook și Instagram folosind același cont. Ideea din spatele acestei mișcări este de a ajuta utilizatorii să diferențieze profilurile în funcție de grupurile cu care doresc să se conecteze pe platforme, informează xda-developers.com.