Schimbări de ultimă oră! Taxa zilnică introdusă în București. News Alert

Schimbări de ultimă oră! Taxa zilnică introdusă în București. News Alert

Mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, vor fi obligate să plătească vinieta Oxigen pentru a putea circula în Capitală. Cele sub Euro 3 nu vor mai avea voie să circule deloc în centrul orașului. Gabriela Firea a modificat proiectul vinietei pentru București.

În ceea ce privește autoturismele sub Euro 3, vinieta va fi de 15 lei pe zi. Pentru mașinile Euro 3 și 4, sum ava fi de 5 lei pe zi. Proiectul va fi discutat la următoarea ședința de Consiliu General, care va avea loc pe data de 25 octombrie. Dacă va fi aprobată de Consiliul General, taxa ar urmă să fie aplicată începând cu luna ianuarie a anului 2020.

Dacă nu vor avea vinieta corespunzătoare, șoferii vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Sancțiunile vor fi aplicate de polițiști și polițiști locali, cât și de „împuterniciți ai primarului general”.

Începând cu data de 01.01.2020, accesul autovehiculelor cu masa totală maximă autorizata mai micã de 5 tone pe arterele din municipiul Bucureşti este restricționat zilnic, de luni pană vineri, exceptie făcând sărbatorile legale, în intervalul 07:00-22:00, potrivit proiectului de hotărâre:

Ne puteți urmări și pe Google News

• pentru masinile electrice, hibride sau cu norma de poluare Euro 5 și Euro 6, accesul fără restrictii pe toate arterele; • pentru cele cu norma de poluare Euro 3 și Euro 4, accesul este pemis pe toate strazile municipiului Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen; • pentru cele cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 și Euro 2, accesul este interzis în Zona de Actiune pentru Calitatea Aerului (ZACA), fiind permis pentru restul arterelor din municipiul Bucureşti numai în urma achiziționării unei viniete electronice Oxigen

Mașinile vor fi înregistrate într-un sistem informatic de emitere, gestiune, monitorizare și control a vinietelor.

Exceptate sunt următoarele categorii de autovehicule:

- cele electrice și hybrid - cele pe două roti - cele special adaptate pentru persoanele cu dizabilități - cele destinate transmisiunilor radio și tv - cele detinute în proprietate sau, după caz, folosite în baza unui drept legal, conform datelor înscrise în certificatele de înmatriculare, de:instituțiilc prevăzute la art.32 alin (2) lit.a) si b) din OUG nr.195/2002 privind - circulația pe drumurile publice, cu modificările și completarile ulterioare (autovehiculele aparținând poliției, pompierilor, jandarmerici, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apararii Naționale, unitatilor speciale ale Serviciului Român de Informați și ale Serviciului de Protectie și Pază, Servicului de Telecomunicatii Speciale, Servicului de Informatii Externe, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum şi autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, servicile publice comunitare pentru situații de urgență - Societatea Națională de Cruce Roşie din România - servicile de ambulanțăă - Societatea Transport Bucuresti STB - cele utilizate la intervențiile la căile de comunicație și rețelele edilitare - cele istorice, conform datelor înscrise în certificatul de înmatriculare sau în cartea deidentitate a vehicululuicele preväzute ca fiind exceptate prin acordurile și tratatele internaționale la care România este parte.

Zona de Acțiune pentru Calitatea Aerului (ZACA) se va stabili pe următorul perimetru delimitat de: P-ța Victoriei - bd. Iancu de Hunedoara - şos. Ştefan cel Mare str. Polonă - str. Mihai Eminescu - str. Traian bd. Nerva Traian - bd. Gheorghe Şincai - str. Lânăriei - Calea Şerban Vodă-bd. Märäşeşti - str. Mitropolit Nifon- bd. Libertății - Calea 13 Septembrie şos.Pandurilor șos.Cotroceni -spl. Independentei - str. Știrbei Vodă - str. Berzei str. Buzeşti -p-ta Victoriei.

În formă inițială a proiectului, doar mașinile care nu erau înmatriculate în București și Ilfov plăteau o taxa, iar cele sub Euro 3 nu aveau deloc acces în centrul orașului.