Schimbarea domiciliului. Obligațiile pe care mulți le ignoră

Volan. Sursa foto: Pixabay

România. Șoferii care își schimbă numele sau domiciliul trebuie să meargă și la Direcția Rutieră pentru a preschimba certificatul de înmatriculare. Șoferul care face aceste schimbări trebuie să solicite personal actualizarea datelor și preschimbarea talonului auto.

Ce trebuie să facă cei care își schimbă domiciliul

Proprietarul unei mașini este obligat să anunțe la serviciul de înmatriculări orice modificare de nume sau domiciliu. Noile informații trebuie trecute în certificatul de înmatriculare. Prin urmare, șoferul va fi nevoit să își schimbe și talonul.

Termenul în care trebuie anunțate toate aceste modificări este de cel mult 30 de zile de la data la care a fost schimbat numele sau domiciliul. Șoferii sau proprietarii de mașini care nu anunță instituțiile de aceste modifică riscă amenzi mari.

Înmatricularea mașinilor. Sursa foto: Dreamstime.com

Riscă amenzi mari

„Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni […] neîndeplinirea obligațiilor de preschimbare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculului”, conform Art. 101, pct. 4, din legea 195/2002. Ei riscă să primească între 6 și 8 puncte de amendă, deci între 990 de lei și 1.320 de lei.

Amenzi. Sursa foto: Arhiva EvZ

Preschimbarea certificatului de înmatriculare atunci când survine o modificare de domiciliu este necesară în cazul comunicărilor venite de la autoritățile rutiere.Dacă noul domiciliul nu a fost anunțat, atunci proprietarul mașinii va afla de sancțiune abia când va plăti impozitul.

Documentele necesare

În cazul în care ați pierdut talonul mașinii, v-ați schimbat numele sau domiciliul, și trebuie eliberat un nou certificat de înmatriculare, sunt necesare următoarele documente:

  • Cererea solicitantului;
  • Certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal local-Direcția/Serviciul/Biroul/Compartimentul Taxe și Impozite Locale din cadrul unității administrativ-teritoriale (în a cărui rază de competență se află noul domiciliu, sediu, sau noua reședință), în cazul schimbării: domiciliului; sediului; reședinței în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate.
  • Certificatul de înmatriculare în original;
  • Plăcuțele cu numărul de înmatriculare și dovada de plată a contravalorii celor noi
  • Copia contractului de asigurare de răspundere civilă auto obligatorie pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule şi de tramvaie (RCA)
  • Dovada achitării contravalorii certificatului de înmatriculare;
  • Actul de identitate al solicitantului
  • În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalității juridice, denumirea şi sediul, în copie, precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
  • Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.