Schimbare majoră în Capitală! Ce le pregătește Nicușor Dan copiilor

Schimbare majoră în Capitală! Ce le pregătește Nicușor Dan copiilor

Primăria generală încearcă să schimbe un lucru fundamental în activitatea cluburilor sportive școlare și cluburilor elevilor din domeniul public.

Primăria Capitalei ar urma să solicite Guvernului transmiterea terenurilor şi clădirilor în care îşi desfăşoară activitatea cluburile sportive şcolare şi cluburile elevilor din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării în domeniul public al Municipiului Bucureşti. Două proiecte de hotărâre în acest sens figurează pe ordinea de zi a şedinţei de marţi a Consiliului General al Capitalei.

Imobilele respective se vor declara bunuri de interes public local. Este vorba despre opt cluburi sportive şcolare şi cinci cluburi ale copiilor. Potrivit referatului de aprobare, la nivelul Municipiului Bucureşti s-a identificat o nevoie majoră pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii sportive.

„Cluburile se confruntă cu o serie de probleme”

„Este nevoie ca la nivelul Capitalei să asigurăm condiţii optime pentru practicarea sportului în mod generalizat, dar şi a sportului de performanţă, pentru a spori competitivitatea în rândul elevilor şi a creşte rezultatele bucureştene în competiţiile sportive. A investi în infrastructura sportivă înseamnă a investi în educaţie.

Cluburile sportive şcolare din Municipiul Bucureşti se confruntă cu o serie de probleme, de la cele legate de inexistenţa sediilor şi a bazelor sportive proprii, la lipsa investiţiilor în reabilitarea celor existente, la lipsa fondurilor pentru materiale şi echipamente sportive, la bugetul insuficient pentru utilităţi şi participarea la competiţii naţionale şi internaţionale”, prevede referatul de aprobare, conform Agerpres.

Se încearcă atragerea copiilor către sport

În document se mai arată și faptul că, la nivelul Capitalei, s-a identificat o nevoie majoră pentru dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii educaţionale extraşcolare, pornind de la nevoia de a încuraja şi ajuta copiii/ elevii să dezvolte competenţe potrivit vocaţiei.

„Este nevoie ca la nivelul Capitalei să asigurăm condiţii optime pentru implicarea copiilor/ elevilor în activităţi instructiv-educative specifice zonei extraşcolare a educaţiei”, prevede raportul de specialitate