Scandalul manipulării emisiilor poluante de la Volkswagen se extinde extrem de repede, implicând şi alte mărci de autovehicule extreme de importante. Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, dar şi Volvo produc emisii mult mai mare atunci când sunt testate în condiţii realiste de condus.
Doar un sfert din cele 79 de maşini diferite testate de cea mai mare organizaţie moto Adac se potrivesc performanţelor oficiale în ceea ce priveşte testul euriopean.
Only a quarter of the 79 different cars tested by Europe's biggest motoring organisation Adac matched their official performance on the existing EU test, according to reports.
Reinhard Kolke, şeful testărilor şi afacerilor tehnice Adac a declarat: dacă maşinile ar respecta regula oficială a UE privind nivelul maxim de noxe, am fi rezolvat toate efectele dăunătoare. Fiecare consummator are dreptul să se aştepte de la producător să facă aşa ceva. Dar totuşi, există emisii massive brute.
Adac a supus modelele diesel la testul existent al UE, NDEC, apoi a comparat rezultatele cu un test mai amplu, care aparent reprezintă condiţii mult mai realistice.
Un purtător de cuvânt al Nissan a spus: Putem afirma fără echivoc că ne angajăm ca legea şi reglementările să fie respectate pe toate piețele. "
Şi un purtător de cuvânt al Grupului Renault a spus: Compania noastră respect toate legile pentru pieţele pe care operează. Vehiculele noastre nu sunt echipate cu dispositive de deconectare.
Hyundai se supune reglementarilor și legile din fiecare regiune unde vinde masini, inclusiv piata de testare din Europa ", a spus un purtator de cuvant.
VW a confirmat că aproape 1,2 milioane de vehicule din Marea Britanie sunt afectate, adică:
508,276, 393,450 de maşini VW, 393,450 de Audi, 131,569 79,838 de vehicule Skoda, , 79,838 vehicule comerciale VW, dar şi 76,773 de locuri.