Datele Ministerului Transporturilor după măsurătorile făcute pe partea românească, după declanșarea scandalului Bâstroe de către ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, arată că dragările au fost făcute doar pentru întreținere, au declarat surse oficiale pentru hotnews.ro.
Reamintim că ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că înainte de a vorbi public despre posibile lucrări de adâncire făcute de ucraineni pe canalul Bâstroe ar fi primit rapoarte de la structuri ale Ministerului de Interne despre această situaţie.
„Eu nici nu am mers cu barca să ma dau pe Bâstroe sau pe Chilia. Eu am avut în față anumite rapoarte date de către structuri care nu țin de Ministerul Transporturilor, în speță, de ministerul de Interne. Asta nu înseamnă că experții și măsurătorile care să ne spună ce s-a întâmplat nu trebuie să își facă treaba. Intrându-se pe această cale diplomatică eu zic că trebuie să așteptăm adresele de la MAE să ne comunice când ne întâlnim cu ucrainenii”, declara atunci Sorin Grindeanu.
Măsurătorile românești arată că s-au făcut doar lucrări de întreținere
Potrivit surselor hotnews.ro., măsurătorile s-au efectuat pe brațul Chilia, la intrarea din Chilia în Bâstroe unde nivelul este de 6,80-7 metri, iar pescajul marin de 6 metri ceea ce înseamnă că doar nave mici pot să intre.
Potrivit surselor citate mai sus, lucrările au vizat îndepărtarea aluviunilor acumulate în ultimii ani, ajungându-se la adâncimile care erau consemnate ca referință în urmă cu aproape douăzeci de ani, la momentul diferendului dintre România și Ucraina.
Datele măsurătorilor au fost transmise de Ministerul Transporturilor către Apele Române din coordonarea Ministerului Mediului care trebuie să vină cu o interpretare dacă a fost sau nu un impact de mediu al lucrărilor, au precizat sursele citate.
Ucraina a mai efectuat dragări de întreținere pe brațul Solomonov
De asemenea, potrivit datelor Ministerului Transporturilor, Ucraina a mai efectuat dragări de întreținere pe brațul Solomonov, care e doar pe teritoriul ucrainean, respectiv în fața portului Izmail și la ieșirea din Bâstroe în mare, tot pe teritoriul ucrainean.
Mai exact, după măsurători, concluzia a fost că la intrarea din Chilia în Bâstroe au fost îndepărtate doar aluviunile acumulate în ultimii ani, având în vedere că s-a ajuns la adâncimea din 2004-2005, ceea ce corespundea primei faze a proiectului ucrainean de navigație pe Dunăre. A doua fază care presupunea adâncirea nu s-a mai realizat, relatează hotnews.ro.