De la cheltuirea a milioane pe videoclipuri considerate insensibile, comandarea unui presupus susținător al Hamas pentru promovarea vaccinului pentru populația de limbă arabă a țării până la folosirea vedetei „Baywatch”, David Hasselhoff, pentru promovarea vaccinării, în timp ce milioane de oameni încă așteaptă cu disperare. Guvernul se confruntă cu un scandal public pentru abordarea sa absurdă în campaniile de sensibilizare a publicului, scrie CNN.

Strategia ”leneșii din viitor”

Dezbaterea cu privire la strategia lor publicitară a început în noiembrie anul trecut, când guvernul federal a lansat o trilogie de videoclipuri folosind hashtagul #besolevaHelden, care înseamnă „eroi speciali”. Clipurile îi înfățișau pe eroi de război din viitor, care „au luptat” împotriva răspândirii Covid-19 când erau tineri, fiind niște leneși care stăteau toată ziua, acasă, la televizor.

Scopul videoclipurilor a fost să se adreseze tinerilor care sunt în mod normal greu accesibili prin intermediul comunicării convenționale guvernamentale, a declarat Steffen Seibert, purtătorul de cuvânt al cancelarului german Angela Merkel, pe 16 noiembrie. El a explicat că tinerii au jucat un rol important în controlul pandemiei, prin urmare, „abordarea neobișnuită a guvernului este justificată”.

Clipurile au fost un succes, mulți lăudându-și interpretarea plină de umor, inclusiv comediantul Jan Boehmermann, care a scris pe Twitter: „Pe 14 noiembrie umorul a ajuns în comunicarea guvernului Germaniei”.

Dar, în același timp, trilogia a fost criticată aspru pe Twitter pentru tonul său ușor în timpul unei crize naționale și a pierderilor grave de vieți omenești, deoarece Germania a pierdut aproape 90.000 de oameni în urma coronavirusului. În plus, au găsit videoclipurile insensibile la multe persoane care nu aveau privilegiul de a fi leneși în pandemie: precum personalul esențial al afacerilor, lucrătorii din domeniul sănătății și personalul de servicii.

„În timp ce pledoaria de a rămâne acasă și de a reduce contactele este una serioasă, ea este transmisă ironic”, a menționat Seibert.

Dar „în zilele noastre ironia nu mai funcționează la fel de bine cu oamenii”, a declarat pentru CNN Joachim Tbbe, profesor de studii media și comunicare la Universitatea Liberă din Berlin.

Reacții la campania de vaccinare

Problema bugetului a fost, de asemenea, un punct de dispută. Potrivit guvernului federal, pentru realizarea videoclipurilor s-au folosit 386.887 dolari din fondurile contribuabililor și 2.138.159 dolari au fost folosiți pentru măsuri de publicitate și distribuție.

Acum, când al treilea val se termină și numărul infecțiilor a scăzut drastic, promovarea campaniei de vaccinare a țării se află în fruntea agendei guvernului. Până sâmbătă, 25,7% din populația germană este complet vaccinată și 48,1% au primit prima doză, conform cifrelor Ministerului Sănătății.

Un alt episod problematic al comunicării pandemice a Germaniei s-a desfășurat pe 8 iunie, când s-a constatat că un medic din Berlin, Najeeb Al-Saidi, a postat conținut antisemit pe Facebook în mai. El a fost însărcinat de guvernul german să promoveze vaccinările în rândul populației de limbă arabă a țării. Al-Saidi și guvernul au refuzat să comenteze CNN.

„Cele două postări mai grave erau o cerere pentru toți sioniștii, adică evrei, de a părăsi Israelul și un altul care lăuda ramura militantă a organizației teroriste Hamas, Brigada Al-Qassam”. Postările au fost observate de publicația BILD, a spus Filipp Piatov, director de comunicare.

Guvernul german a scosvideoclipul după ce descoperirea a devenit publică. Purtătorul de cuvânt al lui Merkel, Seibert, a declarat săptămâna aceasta într-o conferință de presă că regretă profund

„că nu am efectuat verificările de fond necesare la timp. Când am pus videoclipul pe internet, nu eram conștienți de detalii „.

Ultima campanie a fost videoclipul lui Hasselhoff, care a fost distribuit de Ministerul Sănătății pe Twitter, unde vedeta i-a îndemnat pe germani să se vaccineze spunând: „Am găsit libertatea cu vaccinarea. Și tu poți!”