Sandero, modelul comercializat sub marca Dacia în Europa și de Renault pe piața internațională, a reușit să devină din nou cel mai vândut automobil al grupului francez, depășind Clio la nivel global. În același timp, Duster s-a clasat pe locul al treilea, reușind să depășească modelul Captur.
Cele două modele Dacia, Sandero și Duster, au fost din nou un succes comercial pentru grupul Renault, contribuind la vânzarea a nu mai puțin de 560.000 de vehicule pe piețele globale. Aceste cifre reprezintă aproximativ 30% din vânzările totale ale companiei franceze în segmentul de autoturisme.
Performanță solidă pentru Sandero
În ultimul trimestru al anului trecut, modelul Sandero a înregistrat 74.000 de autoturisme vândute, în creștere cu 6,3%. Aducând livrările totale din 2023 la 308.000 de unități. Această performanță s-a datorat atât brandului Dacia, cât și brandului Renault. Majorarea vânzărilor a fost de aproape 10% față de anul precedent.
Din totalul vânzărilor de Sandero, 269.900 de unități au fost sub brandulDacia, reprezentând 88% din totalul global al acestui model pe toate piețele.
În același trimestru, Duster a înregistrat 61.400 de unități vândute în întreaga lume, o ușoară scădere de 1,7%. Totalul este de 252.900 de unități pe tot parcursul anului. În creștere cu 1,2%. Această creștere a fost un rezultat al schimbării de generații.
Din totalul vânzărilor de Duster, 200.700 de unități au fost sub sigla Dacia, fiind produse la Mioveni, în timp ce restul au fost vândute cu logo-ul Renault pe grilă.
Perspective pentru viitorul Sandero
2024 ar putea fi ultimul an pentru Sandero, odată cu lansarea pe piață a noului model Renault Kardian, care va înlocui modelul Sandero pe piețele internaționale.
În clasamentul vânzărilor grupului Renault, alte modele Dacia, precum Jogger și Spring, au ocupat și ele poziții notabile, subliniind continuarea succesului marcii românești pe piața auto.
Spring, lider la electrice
În 2023, modelul electric Dacia Spring a dominat segmentul în cadrul grupului Renault, înregistrând o creștere de peste 26% față de anul anterior. A depășit clar vânzările lui Megane E-Tech, un model mai scump, vândut sub marca Renault. Creșterea a fost de 33% față de 2022.
Celelalte mașini electrice Renault, precum Twingo, Zoe și Kangoo, au avut volume vândute mai mici, sub 20.000 de unități fiecare.
În total, grupul Renault a vândut 152.800 de vehicule complet electrice. Dacia a înregistrat un volum de vânzări de 658.321 de unități în 2023. Având o creștere de 14,7% față de anul anterior.
Majoritatea vânzărilor Dacia au fost realizate în Europa, reprezentând 562.820 de vehicule, ceea ce a contribuit la o pondere de 30% a mărcii Dacia în totalul vânzărilor grupului Renault.