Evenimentul Zilei > Social > Salvaţi Opera de directorul manelelor!
Salvaţi Opera de directorul manelelor!

Salvaţi Opera de directorul manelelor!

Directorul Cătălin Ionescu-Arbore a dat vina pe subordonaţii săi pentru contractul care a permis să se filmeze o manea în sala Operei. Aceştia declară însă că doar Arbore a negociat cu maneliştii. Mădălin Voicu declară că directorul ar fi trebuit destituit.

În urma articolului apărut miercuri în EVZ, Opera Naţională Bucureşti a decis să facă publice rezultatele anchetei interne privitoare la filmarea în urmă cu un an, în incinta instituţiei, a unui videoclip cu manelistul Sorin Copilul de Aur. În replică, directorul a dat vina pe subordonaţii săi, care i-ar fi prezentat nişte preavize care păreau în regulă: Teodor Visalom, director tehnic, Iustina Coteţ, director economic, şi Marcela Petridean, jurist. EVZ a prezentat exclusiv contractul de închiriere, purtând semnătura directorului general, Cătălin Ionescu-Arbore, pentru suma de 500 de lei.

Prin urmare, directorul a „contrasemnat“
documentul. Fiindcă directorul tehnic şi cel economic nu mai sunt în funcţie, „ţapul ispăşitor“ găsit de Arbore este consiliera juridică a instituţiei, Marcela Petridean, care va fi sancţionată pentru „neglijenţă în serviciu“.

Contactaţi de EVZ, toţi ceilalţi semnatari
ai contractului infirmă însă spusele lui Arbore. Ei declară că au semnat, obligaţi fiind de funcţia pe care o aveau, hârtiile puse în faţă de directorul general şi că acesta este singurul care a negociat şi tratat cu manelistul. Niciunul nu-şi aminteşte să-l fi văzut vreodată pe Dan Bursuc, impresarul Copilului de Aur, şi nu ştie cum arată acesta.

Până în vara anului trecut, directorul
general Arbore, directorul tehnic Teodor Visalom şi directoarea economică Iustina Coteţ erau prieteni nedespărţiţi şi au încheiat multe contracte împreună. O parte dintre acestea fac obiectul unei anchete a Poliţiei Economice aflată în desfăşurare.

„Preferă să se ascundă“


„Contractul a fost negociat şi aprobat
de Dan Visalom, directorul tehnic al ONB de la vremea respectivă. Directorului tehnic i s-a cerut deja demisia, la finele stagiunii trecute, pentru fapte similare“, afirmă Arbore în declaraţia de presă.

Ieri, Liana Şega, purtătoarea de cuvânt
a lui Arbore a repetat aceste afirmaţii şi a susţinut că nu s-a contrazis niciodată în declaraţii, ci e numai o problemă de interpretare. Directorul de comunicare mai susţine că trei persoane din Operă – casiera Tatiana Toma, contabila-ş efă Mihaela Iordache şi jurista Marcela Petridean – au dat declaraţii scrise că singurul vinovat pentru incident este directorul tehnic Visalom, care poartă întreaga răspundere.

Fostul director tehnic se numeşte de fapt Teodor Visalom şi este în prezent şef de producţie în Operă. Contactat de EVZ, acesta a spus: „Cel care a negociat direct cu manelistul a fost directorul Arbore. Ar fi trebuit să iasă el, personal, cu o declaraţie, probabil că preferă să se ascundă în momentul acesta. Dovadă a respectului faţă de oamenii cu care a lucrat e că nici nu mai îmi ştie numele corect“.

„Singurul vinovat e directorul“


În prezent, Iustina Coteţ lucrează ca
director administrativ la Institutul Cultural Român. „Suma este într-adevăr modică, dar îmi asum vina că am considerat- o doar o chirie fixă, am scăpat din vedere aspectele logistice şi de imagine. Suma mică reflectă chiria pentru o oră, nu importanţa spaţiului, care nu-i dată de durată sau de suprafaţă“, spune Coteţ.

„Directorul Arbore este cel care a negociat cu Dan Bursuc. Situaţia creată arată clar un management defectuos. Singurul vinovat nu poate fi decât Arbore, manelistul Dan Bursuc spune adevărul“, precizează Iustina Coteţ.

Bursuc: „M-am înţeles
atât de bine cu domnul Arbore“

Singura persoană care va fi sanc
ţionată de Operă în acest caz este jurista Marcela Petridean, pentru „neglijenţă în serviciu“. „Nu am fost invitată la nicio negociere. Am fost solicitată la mare grabă să-l semnez, iar acum mi s-a reproşat că este prea superficial, are prea puţine clauze. Să ne ajute Dumnezeu pe toţi“.

Dan Bursuc a subliniat într-o declaraţ
ie: „N-aş dori ca acest scandal să-l afecteze pe omul cu care m-am înţeles atât de bine, directorul Cătălin Arbore“. Manelistul contraatacă afirmând că începe să-l suspecteze de „discriminare“ pe ministrul Adrian Iorgulescu, care ar fi la originea acestor probleme.

FĂRĂ DISCRIMINARE


Iorgulescu: „I-am atras atenţia lui Arbore“


„Am avut o discuţie cu domnul Arbore,
i-am atras atenţia şi l-am rugat să evite aceste manifestări şi să vadă personal care este obiectul contractelor pe care Opera le încheie, pentru că mi-a spus că nu a ştiut că este vorba despre o asemenea manifestare. În ceea ce priveşte legalitatea, nu am ce să-i reproşez. Este o problemă de oportunitate. Nu vorbim despre discriminare pentru anumite genuri muzicale sau persoane, ci de faptul că greutatea culturală a instituţiei nu cadrează cu asemenea filmări“, a declarat ministrul culturii, Adrian Iorgulescu.

DERIZORIU


Voicu: „Ministrul trebuia să-i ceară demisia“


„S-a creat un precedent care lezează
prestigiul şi identitatea acestei instituţii. Un lăcaş de cultură a fost adus în derizoriu. Mâine ne trezim că vin unii pe scenă şi dresează foci sau filmează femei goale. Presupun că a existat un interes, o şpagă. Credeţi că la alte Opere s-ar fi permis o astfel de golănie? Dacă aşa ceva s-ar fi întâmplat la Viena, cred că i-ar împuşca pe responsabili, nu i-ar sancţiona. MCC şi Iorgulescu nu au avut o poziţie verticală. Ministrul trebuia să ceară imediat demisia lui Arbore“, a declarat, pentru EVZ, violonistul Mădălin Voicu.

Publicat in categoriile: Social
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: