Salonul auto de la Tokyo: Producătorii fac prototipuri trăsnite

Salonul auto de la Tokyo: Producătorii fac prototipuri trăsnite

Evenimentului expoziţional japonez, ajuns la cea de-a 42-a ediţie, este locul unde imaginaţia constructorilor de maşini este la ea acasă.

Fără conceptele zănatice, Salonul auto de la Tokyo ar fi precum serialul "Seinfeld" fără personajul Cosmo Kramer - interesant, neîndoielnic, dar nici pe departe atât de captivant.

A 42-a ediţie a evenimentului expoziţional japonez, programată în intervalul 3 - 11 decembrie, confirmă o regulă nescrisă potrivit căreia producătorii - mai cu seamă cei locali - sunt liberi şi oarecum obligaţi să prezinte măcar un concept trăsnit.

În total, la Salonul auto de la Tokyo din acest an vor fi etalate 26 de noutăţi absolute, concepte sau modele de serie. Câteva sunt de-a dreptul năstruşnice.

Honda Micro Commuter. O maşinuţă electrică- dezvoltată împreună cu centrul de motociclete Honda - cu bătaie pentru anul 2020.

Potrivit producătorului, HMC va oferi "un nou nivel de mobilitate". Pentru a îmbunătăţi aerodinamica, roţile sunt acoperite cu un set de aripi speciale.

În locul volanului descoperim o manşă inspirată din lumea aviaţiei, care se manevrează cu mişcări faţă-spate, nu prin rotire. Honda pretinde că totul ar fi intuitiv şi că senzaţia oferită - similară cu cea a manevrării unei biciclete!

Daihatsu D-X. Poate cel mai interesant concept din acest an este maşina care poate lua patru forme diferite prin simpla înlocuire/adăugare/renunţare a/la unor/ unele părţi din componenţa caroseriei.

În funcţie de toanele proprietarului sau, mai bine, de nevoile acestuia, micul Daihatsu poate fi roadster, (un soi de) hatchback, crossover cu două uşi sau chiar maşină de dus la circuit.

Nissan PIVO 3. A treia generaţie a conceptului (prezentat iniţial în 2005) ar putea fi şi ultima. Nissan a anunţat că un model de serie inspirat de PIVO ar putea intra în producţie peste doar cinci ani.

Revenind la prototipul actual, cu trei locuri, să remarcăm sistemul de tracţiune integrală, cu câte un motor electric care pune în mişcare fiecare roată.

Suzuki Q. Deşi arată ca o jucărie (şi este doar puţin mai mare ca una!), prototipul propune, ce să vezi?, "un nou concept de mobilitate".

Maşinuţa, de 2,5 metri lungime şi numai 1,3 metri lăţime, are două locuri (unul în spatele celuilalt) şi, bineînţeles, un motor electric care ar asigura o autonomie maximă de 50 de kilometri.

Ne puteți urmări și pe Google News