Zborul unei avion TAROM RO362 pe ruta Amsterdam – București a fost întârziat vinerea trecută, după ce un executor, Modero, din Olanda, a pus sechestru pe aproape 8 tone de kerosen, în contul datoriilor executate de compania EUClaim. Aceasta ar fi combustibilul necesar pentru a zbura aproximativ 1.800 de kilometri. Aeronava a stat la sol o oră și jumătate.
Un avion Tarom, reținut la sol
„Măsura de sechestru impusă asupra combustibilului aeronavei de către o companie specializată în recuperarea compensațiilor a fost realizată fără o notificare prealabilă și fără un contact direct cu reprezentanții TAROM, nici la sediul central și nici la reprezentanța companiei din Bruxelles”, au transmis oficial reprezentanții companiei naționale de transport aerian.
Înainte de plecare, biroul executorului judecătoresc Modero a confiscat 7.841 litri de kerosen în numele pasagerilor afectați, împiedicând decolarea aeronavei. Se pare că această companie aeriană datorează despăgubiri mari pasagerilor, dar nu a plătit niciodată, iar înainte de zbor, EUclaim a alertat compania aeriană că va avea probleme dacă nu va plăti datoria. Tarom a spus că va plăti, dar nu a făcut-o niciodată, a declarat compania din Olanda.
Ar fi reuzat să plătească despăgubirea
„Din 2015, EUclaim depune cereri către compania aeriană în numele pasagerilor pentru despăgubirile stabilite legal. În 2017, 2019 și 2021, instanța a decis că pasagerii au avut dreptate. Cu toate acestea, Tarom a refuzat să plătească despăgubirea”, a scris publicația olandeză UpInTheSky.
Ce spune Tarom
Compania aeriană a spus că acest incident ar fi putut fi evitat și încearcă să recupereze sumele care au fost dublate de firma din Olanda.
„TAROM consideră că incidentul ar fi putut fi evitat dacă ar fi fost contactată pentru clarificări înainte de a se recurge la o astfel de acțiune. Suma restantă a fost transferată, iar zborul către București a fost realizat, însă au existat și sume deja achitate care au fost incluse în sechestrul impus pe aeroportul olandez. În acest moment, TAROM urmărește clarificarea detaliilor cu privire la aceste plăți deja efectuate și recuperarea sumelor care au fost dublate prin acțiunea companiei olandeze”, au transmis miercuri oficialii companiei.