S-a stabilit cine va construi o secțiune a unei autostrăzi din România. Asocierea câștigătoare

Autostradă. Sursa foto: Arhiva EVZ

Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade a fost desemnată câştigătoare a contractului pentru proiectarea şi execuţia secţiunii 3 a Autostrăzii Târgu Mureş - Târgu Neamţ, cu preţul de 1,56 miliarde de lei, fără TVA, a anunţat miercuri directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol.

Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările, finanţate prin PNRR, în termen de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare şi 24 de luni perioada de execuţie a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secţiuni (Leghin-Târgu Neamţ) care face parte din A8 (Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi- Ungheni).

"Semnarea contractului de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii şi respectiv după soluţionarea contestaţiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire", a precizat directorul general al companiei de drumuri pe pagina sa de Facebook, conform Agerpres.

România va atinge borna de 1.000 km de autostradă prin finalizarea unui nou segment al Autostrăzii Transilvania. Cu toate acestea, utilizarea acestui lot nu va fi posibilă imediat.

Este vorba despre un lot de 13,55km din Autostrada Transilvania, între Nușfalău și Suplacu de Barcău. Potrivit reprezentanților Asociației Pro Infrastructură (API), noul segment din A3 nu va putea fi folosit de șoferi începând cu luna august, ci va suporta câteva luni de amânare.

România atinge borna de 1.000 km de autostradă

„Atingem borna de 1000 kilometri cu… un minunat muzeu! Cei 13,55 km din Autostrada Transilvania dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău sunt aproape gata, așa cum puteți vedea din cadrele aeriene surprinse de „Marinul” în 14 iulie.

Turcii de la Nurol mai au doar câteva mici zone unde trebuie așternut stratul de uzură și făcute finisajele. Sunt cu parapetele de protecție instalate pe mare parte din șantier și s-au apucat și de marcajele rutiere.

E clar: chiar și cu o mobilizare lejeră în stil estival, autostrada ar fi pregătită de trafic în vreo 3 săptămâni. Dar nu vom putea circula la început de august deoarece, în ciuda insistențelor noastre publice reiterate timp de mai bine de un an de zile, oficialii Companiei Naționale Anti-Infrastructură din România s-au lălăit nepermis de mult cu formalitățile birocratice necesare descărcării provizorii de la sud de Suplacu de Barcău”, au menționat specialiștii Pro Infrastructura.