A fost inventat pneul care nu face pană

Constructorul francez de anvelope Michelin a prezentat un pneu pe care şi l-ar dori orice posesor de autoturism: nu face pană. Anvelopa care poate fi înţepată de trei cuie de 5 milimetri fără să piardă presiune a fost arătată participanţilor în cadrul celei de-a 11-a ediţii a Challenge Bibendum, care a avut loc la Berlin, între 18 şi 22 mai.

Michelin Chalenge Bibendum este un eveniment internaţional ce combină testele tehnice şi evaluările, demonstraţiile şi drive-testele pentru a demonstra progresul vehiculelor, tipurilor de propulsie şi tehnologiilor.

Anvelopa prezentată în cadruk evenimentului are un înveliş special la interior, care acoperă instant orice gaură de până la 5 milimetri în diametru, în baza presiunii aerului din pneu, arată site-ul www.automarket.ro. La exterior, nu există nicio diferenţă faţă de o anvelopă obişnuită. Graţie celor 12 patente implementate de cei de la Michelin, anvelopa respectivă îşi va păstra calităţile în timp, până la sfârşitul exploatării. Chiar dacă are un "strat" special la interiorul anvelopei, noul pneu anti-pană nu vribrează - cum făcea generaţia precedentă a sistemului. În plus, stratul de protecţie nu se "adună" la partea inferioară a roţii la o staţionare îndelungată într-o parcare. Cei de la Michelin spun că noua anvelopă poate rezista la maximum 50 de cuie de 5 milimetri aplicate suprafeţei de rulare. Proiectul noului pneu a fost făcut public în vederea testării reacţiei clienţilor, pentru a afla dacă există persoane interesate de o asemenea achiziţie. Va fi lansat în 2014 Din studiile efectuate de reprezentanţii Michelin reiese că 86% dintre penele pe care le întâmpină şoferii au loc la nivelul suprafeţei de rulare. Restul de 14% au loc din cauze diverse, care variază de la probleme cu flancul lateral, la alte probleme ce pot surveni pe drum. Noul pneu va fi comercializat, cel mai devreme, în 2014. Printre dezavantajele sale se numără masa ridicată, fiecare anvelopă fiind, în medie, cu un kilogram mai grea decât un pneu echivalent fără "strat" de protecţie. În schimb, noua anvelopă le-ar permite şoferilor să economisească bani pentru că că nu ar mai transporta o roată de rezervă în permanenţă reducând, în acest fel, consumul de carburant şi emisiile de CO2. Statisticile Michelin spun că o pană are loc la fiecare 75.000 de kilometri, iar roţile de rezervă sunt transportate fără motiv în restul călătoriilor. În plus, s-ar crea un spaţiu mai mare în portbagaj. Cu toate acestea, există un risc comercial, deoarece 30% dintre clienţi au declarat că nu ar cumpăra un automobil nou care nu este echipat cu roată de rezervă.