Lucrările de modernizare a liniei de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă au fost recepţionate vineri. Inaugurarea noii linii de cale ferată reprezintă un beneficiu major de timp pentru călători.
Potrivit unui comunicat al companiei, vineri au fost recepţionate lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare executate pe linia CF Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, între Mogoşoaia - Baloteşti şi Halta Odăile - Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Primele trenuri de călători vor începe să circule din 12 decembrie, informează CFR SA. Primele trenuri de călători vor circula începând din 12 decembrie, odată cu intrarea în vigoare a Mersului Trenurilor 2020-2021, se precizează în comunicatul CFR SA.
Compania a derulat două mari proiecte feroviare pentru asigurarea legăturii directe între Gara Bucureşti Nord şi aeroport. Primul a vizat dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti şi a avut valoarea de 50,5 milioane lei, fiind finanţat de la bugetul de stat. Al doilea contract a avut ca obiect construcţia liniei noi pentru Racord CF (din zona Odăile) la Terminalul T1 al Aeroportului Otopeni. Valoarea acestuia s-a ridicat la 412,72 milioane de lei, iar finanţarea a provenit din fonduri europene şi de la bugetul de stat.
Otopeni – Gara de Nord: 20 de minute
CFR SA notează că transportul feroviar dintre aeroport şi Gara de Nord va dura între 20-23 de minute și va funcționa non-stop.
"Prin finalizarea lucrărilor cuprinse în cele două obiective de investiţii feroviare - dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia - Baloteşti (7,9 kilometri) şi construcţia liniei noi pentru Racord c.f. la Terminalul T1, Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti (2,95 km), Faza I, sistemul feroviar asigură o creştere a calităţii serviciilor de transport de călători spre şi de la aeroport, prin introducerea de trenuri cu mers cadenţat la un interval de 40 de minute (24h/24h), dar şi o variantă avantajoasă pentru transportul de navetă între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, care va dura doar 20-23 de minute", se menţionează în comunicat.
Totodată, administratorul infrastructurii feroviare informează că 3 operatori de transport călători au depus cereri de autorizare pentru operarea pe traseu. În această perioadă este în desfăşurare procesul de alocare a traseelor pentru cele 36 de perechi de trenuri care vor circula pe linie.