Cu toate că, armata rusă a continuat să exploreze capacitățile tancului său principal de luptă T-14 „Armata” (MBT), Moscova își dorește și următoarea generație a avioanelor de luptă, dar fără pilot.În această săptămână, Rostec a anunțat că dezvoltă un nou concept pentru un avion de luptă fără pilot, cu un singur motor avansat, de clasă ușoară și medie.
CEO-ul conglomeratului rus, Sergei Chemezov, a declarat că o astfel de aeronavă ar putea fi dezvoltată în cooperare cu parteneri străini care ar ajuta la accelerarea eforturilor.
"Într-adevăr, se lucrează la dezvoltarea unui sistem de aviație de luptă pentru clasele ușoare și medii", a declarat Chemezov, lui Tass.
„Conform designului, aceasta poate fi o platformă universală, atât pentru versiunile cu echipaj, cât și cele fără pilot”, a adăugat șeful Rostec, în timp ce răspundea la o întrebare despre planurile de a crea un monomotor ușor care să reprezinte generația a cincea pentru Forța Aerospațială a Rusiei. „Compania lucrează la conceptul și cerințele operaționale pentru o astfel de platformă. Facem acest lucru din proprie inițiativă, fără fonduri federale. ”
Moscova vrea cooperarea partenerilor străini
Proiectul este încă la început, iar Ministerul Apărării al Rusiei nu a plasat nici o comandă pentru această lucrare. Cu toate acestea, CEO-ul Rostec crede că avionul ar putea fi dezvoltat cu ajutorul partenerilor străini, deoarece acest lucru ar putea asigura existența unei piețe dincolo de Rusia. Chemezov a adăugat: „Aceasta este o temă interesantă din punctul de vedere al promovării unui astfel de plan pentru exporturi”.
Mai mult, având în vedere că un astfel de avion ar fi dezvoltat și fabricat folosind fondurile Rostec, compania ar avea opțiunea de a-l oferi pentru export pe cont propriu.
„Mai ales, dacă aceasta reprezintă o dezvoltare comună cu un stat”, a sugerat Chemezov. „Cu toate acestea, Ministerul Apărării rus îl poate achiziționa și pentru propriile sale nevoi. Bineînțeles, dacă va fi luată o decizie, avionul va trebui modernizat la nivelul cerut de Ministerul Apărării. ”.
Directorul executiv al companiei UEC-Klimov, Alexander Vatagin, a precizat că Rusia ar avea potențialul de a relua producția de avioane de luptă cu un singur motor. Aceasta este o adevărată întorsătură pentru Comandamentul Forțelor Aeriene din Rusia, care luase decizia la începutul anilor ’90, de a renunța la producția de avioane de luptă cu un singur motor. În acea perioadă, Forțele Aeriene Ruse operau avioane MiG-23, MiG-27 și Su-17M. Acum se pare că, pe lângă avioanele Su-57, Rusia ar putea vedea un real potențial într-un avion cu un singur motor, conform nationalinterest.org.