Rusia pregătește portavionul viitorului, UMK Varan

Rusia pregătește portavionul viitorului, UMK Varan

O nouă configurație pentru decolare-arterizare

A cărui originalitate se remarcă în comparație cu navele anterioare.

Și pentru că UMK Varan este un portavion în configurație CATOBAR (Catapult Assisted Take-Off But Arrested).

Adică echipat cu catapulte și cabluri de oprire a avioanelor. Adică nava are pluntea de decolare dreaptă. Spre deosebire de portavionul Amiral Kuznețov, de pe care avioanele decolează pe plan înclinat.

Nu se specifică dacă UMK Varan va avea catapulte cu aburi sau catapultă electromagnetică (EMALS).

Dar în ambele cazuri, industria rusă nu are în prezent abilitățile necesare pentru a le produce. Cel puțin dacă nu beneficiază de un transfer de tehnologie din China. Al cărei al treilea portavion va fi în configurație CATOBAR.

Fără a intra în detalii, Nevsky Design Bureau a clarificat că  UMK Varan va avea un „grad înalt de automatizare”, cu „posibilitatea utilizării sistemelor robotizate”.

Ar putea transporta 24 de avioane la bord, șase elicoptere și până la 20 de drone. Despre care nu se știe dacă ar fi cu aripi fixe sau rotative.

În orice caz, ar fi nevoie de timp ca Marina Rusă să își însușească o astfel de capacitate. Până în prezent, doar demonstrantul american de drone de luptă X-47B a reușit să opereze la bordul unui portavion.

În ceea ce privește caracteristicile generale, UMK Varan ar afișa un deplasament de 45.000 de tone. O lungime de 250 de metri, o lățime de 65 de metri și un pescaj de 9 metri. Astfel de dimensiuni l-ar clasifica în categoria portavionului nuclear francez Charles de Gaulle.

În ceea ce privește viteza sa, aceasta ar fi de ordinul a 26 de noduri.

 

Foto: Opex 360