Nu toți românii resimt la fel pandemia, iar asta se vede cel mai bine pe piața cadourilor de Sărbători. Astfel, un magazin a vândut o adevărată comoară, un inel cu diamant, achiziționat de un român cu ceva dare de mână.
Un lanț de magazine de bijuterii de lux a vândut în prag de sărbători un inel în valoare de nu mai puțin de 150.000 euro, potrivit Fanatik. Prețul este unul peste cel al unui apartament cu 3 camere în București într-o zonă bună.
Comoara reprezintă cea mai scumpă piesă a colecţiei Fancy Cuts. Are un diamant central de 4 carate, de culoare F şi claritate VVS, dar mai cuprinde şi alte diamante de mai mici dimensiuni, însumând 0,65 carate.
Concurență mare pe piața cadourilor
Deși suntem în al doilea an de pandemie, iar buzunarele multor români au intrat la apă, magazinele s-au adaptat gusturilor și cerinţelor consumatorilor. Pe piața bijuteriilor de lux e o concurență reală, multe branduri adoptând trendurile internaţionale. Astfel inelul care s-a vândut cu incredibila sumă de 150.000 euro face parte dintr-o colecţie de bijuterii limitată cu diamante fancy cuts, aducând pentru piaţa autohtonă tăieturi speciale, diferite de cele clasice. „Inelul de 4 carate a fost piesa vedetă a colecţiei. (…) e vorba de o piesă rară şi valoroasă”, a transmis reprezentantul firmei de bijuterii.
Potrivit ultimul sondaj Future Consumer Index, realizat de EY România la începutul lunii decembrie, în rândul consumatorilor români din mediul urban, cu studii universitare și postuniversitare și venituri peste medie, peste o treime dintre respondenți declară că ar urma să aloce sume consistente cumpărăturilor festive din acest an, respectiv peste 1.500 lei.
3 din 10 români admit că planurile de Crăciun le-au fost afectate
Pe de altă parte, conform celui mai recent sondaj IRES, peste 3 din 10 români recunosc că planurile de Crăciun din acest an le-au fost afectate de situația pandemică actuală. Un procent similar susțin că același lucru s-a întâmplat cu Revelionul. Pandemia le-a stricat planurile de Crăciun, în principal în privința întâlnirilor cu membrii familiei, din țară ori străinătate, cu prietenii, dar și participarea la petreceri. 15% dintre participanții la sondaj au menționat călătoriile în țară, iar 10% călătoriile în străinătate.
Cât privește Revelionul, cei mai mulți dintre respondenți au spus că pandemia le-a afectat întâlnirile cu prietenii, întâlnirile cu membrii familiei din țară și participarea la petreceri. Motivele principale invocate de participanții la sondaj sunt: reducerea veniturilor, teama de îmbolnăvire, faptul că alte persoane nu au certificat verde ori restricționarea activității operatorilor economici, dar și restricțiile de călătorie între țări. 31% dintre respondenți spun că motivul pentru care le-au fost afectate planurile de Crăciun este legat de faptul că nu au certificat verde sau se află în imposibilitatea de a-l obține.