Românii nu mai au bani de mașini noi! Au ajuns să facă sacrificii mari pentru un autoturism second hand. Care sunt cele mai căutate vehicule

Sursa: arhiva EVZ

Piața auto s-a confruntat cu mari probleme în 2021. Într-o țară în care mașina este o necesitate, prețul acestora este cu mult mai mare față de salariul românilor. Oamenii își permit cu greu un autoturism nou.

Datele publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) pentru perioada ianuarie-decembrie a anului trecut confirmă trendul pieței auto locale din ultimii ani. Oamenii optează pentru mașini second hand, iar vehiculele noi zac în magazine.

Pandemia de COVID-19 a afecat colosal economia țării, iar acest lucru se vede în numărul de înmatriculări de mașini noi. Fără ajutoarele din programele guvernamentale, datele privind achiziția de autoturisme noi ar fi arătat mult mai înspăimântător.

În anul 2021, nivelul înmatriculărilor de autoturisme noi în România a atins nivelul de 121.208 unități, în scădere de – 4.07% comparativ cu aceeași perioada din anul 2020, când datele centralizau 126.351 unități.

Situația este tragică și pentru vehiculele la mâna a doua. Nivelul înmatriculărilor de autoturisme second hand în România a înregistrat o scădere anul trecut de –2.29% față de perioada similară din 2020. Anul trecut au fost comercializate 395.759 de autoturisme second, iar în 2020 se vindeau pe piața locală 405.045 de unități.

Ce mașini au ales românii în 2021?

Cele mai cumpărate mașini în 2021 au fost Dacia, 34.788 unități înmatriculate. Pe locul 2 se află Hyundai, 9.532 unități, iar pe locul 3 este Toyota cu 8.255 unități.

sursa: dacia.ro

Ford a reușit să vândă 8.184 de unități, Renault s-a bucurat 8.125 clienți, iar Skoda a vândut 7.967 unități.

Volkswagen a putut vinde 7.909 unități, Suzuki 4.383 unități, Mercedes-Benz 3.671 unități, iar topul este închis de BMW cu 3.257 unități. Prețul acestor autoturisme a fost cel puțin dublu față de mașinile românești, Dacia.

Pandemia de COVID-19 nu a trecut, iar piața auto nu dă semne să își revină în 2022. Vehiculele noi vor rămâne un lux pentru majoritatea oamenilor din România. Chiar dacă Dacia și Ford au fost cele mai căutate mașini din 2021, acestea au avut o serie de probleme cu livrările, iar fabricile lor au fost închise de cel puțin 2 ori.

Pentru limitarea numărului mare de mașini second hand, autoritățile au propus programul de guvernare al coaliției PNL-PSD-UDMR ce prevedere taxarea mașinilor poluante.

Conform Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), finalul anului 2022 vine cu noi sancțiuni : „poluatorul plătește”, potrivit Impact.