Românii care doresc să știe ce vechime au acumulat de-a lungul anilor de muncă și cât mai au până la pensionare, pot să facă această verificare online. Casa Națională de Pensii Publice a dezvoltat o platformă onine, unde angajații pot vedea ce vechime au acumulat și dacă angajatorul le-a plătit contribuțiile sociale.
Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a dezvoltat o platformă prin intermediul căreia oferă servicii online angajaților care doresc să afle informații despre situația lor. Aceștia își pot verifica vechimea în muncă, astfel încât să-și stabilească singuri data la care urmează să iasă la pensie. De asemenea, platforma le mai permite salariților să se pună la curent cu informațiile despre contribuțiile plătite de angajatori.
Pentru a face acest lucru, cei interesați trebuie să deschidă un cont de utilizator pe site-un special al CNPP, ceea ce le va permite să verifice rapid orice informație legate de pensie.
Pentru a deschide contul, astfel încât să aibă acces la informații, utilizatorul trebuie să deschidă un cont urmând câțiv pași simpli. În primul rând solicitantul trebuie să se autentifice în contul de utilizator, iar pentru aceasta trebuie să acceseze butonul „Autentificare” din colțul din dreapta-sus al site-ului www.cnpp.ro. După accesare, se va deschide o pagină în care solicitantul urmează să introducă adresa de mail și să-și seteze o parolă.
Cum poți avea acces la informațiile despre vechimea în muncă
Odată ce va intra în cont, utilizatorul va trebui să completeze datele personale, accesând un meniu din partea stângă a secțiunii. În meniu, selectând „Datele mele din sistemul public de pensii”, se poate alege fie un document cu stagiile lunare de cotizare înregistrate în evidențele CNPP începând cu aprilie 2001, fie un document cu stagiile anuale de cotizare.
Diferența este că în primul fișier poate fi văzută situația vechimii luna cu luna (zile lucrate, venituri, condiții de muncă, punctaj, angajatorii care au cotizat pentru ține, vechime totală de muncă acumulată), începând cu luna aprilie 2001 și până în prezent.
În cazul în care alege cea de-a doua opțiune, solicitantul are acces doar la situația anuală care nu conține informații detaliate pe luni. Cei care doresc să afle date despre perioada de cotizare dinainte de luna aprilie 2001, trebuie să selecteze meniul care conține „Informații din carnetul de muncă”. Iar de aici or trebui să solicite un raport actualizat cu ajutorul butonului „Generează raport actualizat”.
Informațiile solicitate sunt furnizate în câteva minute sub forma unui raport care apare în contul de pe site. Raportul poate fi descărcat și chiar printat, în cazul în care solicitantul vrea să-l dețină în format fizic, pe hârtie, conform ziareonline.ro.