Platforma de food ordering susținută de incubatorul german Rocket Internet, românii sunt peste vecinii din Ungaria și Bulgaria inclusiv la numărul de comenzi de mâncare plasate de pe smartphone, prin aplicația mobilă foodpanda. Dacă în România, peste 60% din numărul total de comenzi zilnice sunt mobile, în Bulgaria  ponderea comenzilor din aplicație este de 55%, iar în Ungaria de 40%.

“Avem destul de multe lucruri in comun cu vecinii noștri, inclusiv când vine vorba de preferințe și obiceiuri culinare. Nu putem sa nu observăm, însă, că, deși din punct de vedere economic atât noi cât și bulgarii suntem la un nivel mai scazut decât vecinii din Ungaria, stăm mai bine, atât la nivelul comenzii medii plasate, dar și la capitolul mobilitate. Iar asta arată că românii își cunosc foarte bine preferințele, apreciază mâncarea de calitate și își eficientizează la maxim timpul și acțiunile, folosindu-se de smartphone-ul din buzunar”, declară Radu Bălăceanu, Country Manager foodpanda România.

Ca și preferințe culinare și obiceiuri de consum, vecinii din Ungaria au un comportament similar cu al românilor, “vârful” comenzilor fiind inregistrat în jurul prânzului, începând cu ora 12:00, și aceștia preferând, ca și noi, pizza și mâncarea chinezească.

Bulgarii, pe de altă parte, comandă mai degrabă seara, cea mai aglomerată perioadă înregistrandu-se în jurul orelor 19:30, iar cel mai comandat preparat in Bulgaria este supa de pui.

În ceea ce privește cea mai mare sumă cheltuită pe mâncare comandată online, aceasta s-a ridicat, in România,  la circa 170 euro, pentru mai multe sortimente de pizza comandate la birou pentru o petrecere aniversară. In cazul vecinilor, în Bulgaria cea mai mare sumă s-a ridicat la circa 265 euro, pe o comandă realizată de echipa pierzătoare a unui turneu de fotbal de amatori.

Ungurii sunt peste români si bulgari când vine vorba de suma maximă plătita, aceasta ridicându-se la 325 euro, pentru o comandă de sushi realizată la o petrecere corporate de Crăciun.

Te-ar putea interesa și: