Românii care sunt în pericol să-și piardă toți banii din bancă. La ce trebuie să fie atenți
- Andrei Pospai
- 10 mai 2025, 23:52

Banca Comercială Română (BCR) a emis un avertisment privind un val de tentative de fraudă care vizează clienții săi.
Escrocii se folosesc de apeluri telefonice în care pretind că sunt reprezentanți ai băncii pentru a obține acces la datele personale și bancare ale victimelor.
Metodele folosite de infractori
În aceste tentative de fraudă, atacatorii utilizează atât voci umane, cât și voci robotizate, pentru a induce panica.
Ei informează persoanele apelate că un credit de nevoi personale a fost aprobat și că banii urmează să fie transferați.
Sub pretextul accelerării procesului, victimele sunt convinse să furnizeze datele de logare, codurile de securitate din aplicația George, user-ul, parola, informațiile cardului și codul CVV.

BCR. Sursa foto: Profimedia
Pericolul furnizării datelor personale
Realitatea este că niciun credit nu a fost aprobat, iar cei care oferă aceste date riscă să rămână fără bani în conturi.
În unele cazuri, escrocii recurg la amenințări, susținând că vor depune plângeri la Poliție dacă nu li se furnizează informațiile dorite.
Aceste tactici provoacă reacții emoționale puternice și îi determină pe mulți oameni să dezvăluie detalii ce permit infractorilor să acceseze conturile bancare și chiar să preia controlul asupra dispozitivelor victimei.
Măsuri de protecție recomandate de BCR
BCR subliniază că nu va solicita niciodată prin telefon, e-mail sau mesaj codurile de securitate din aplicația George, informațiile de pe card sau accesul remote la dispozitivele clienților.
Orice astfel de solicitare trebuie ignorată. Clienții sunt sfătuiți să nu instaleze aplicații la cererea unor persoane necunoscute și să evite accesarea link-urilor sau atașamentelor din surse suspecte.
Pentru siguranța conturilor din aplicația George, utilizatorii au la dispoziție funcții prin care pot bloca cardul sau schimba PIN-ul rapid, acestea fiind disponibile 24 de ore pe zi.
Ce trebuie făcut în cazul unei suspiciuni de fraudă
Clienții care suspectează o fraudă sunt îndemnați să contacteze imediat banca prin serviciul Contact Center la 2227, apelabil gratuit din orice rețea națională.
De asemenea, orice e-mail suspect poate fi transmis către adresa oficială de suport a BCR.