România va mai avea o autostradă. Guvernul a adoptat indicatorii tehnico-economici

România va mai avea o autostradă. Guvernul a adoptat indicatorii tehnico-economici Sursa: EVZ

Proiectul autostrăzii Moldovei, A7, a mai făcut un pas spre implementare. Autostrada face legătura între Ploiești și Pașcani, iar de acolo cu punctul de frontieră de la Siret, către Ucraina.

Guvernul României a aprobat, în ședința de joi, 27 ianuarie, indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul Buzău – Focșani. Este vorba despre un traseu în lungime de peste 82 de kilometri care face legătura între județele Buzău și Vrancea. Anunțul a fost făcut de premierul Nicolae Ciucă.

„E vorba de proiectul pentru autostrada Moldovei. Aprobăm indicatorii tehnico-economici. Valoarea totală e de peste 7 miliarde de lei. Fondurile o să fie asigurate din surse externe neramursabile”, a spus Ciucă, în ședința de Guvern.

Conform proiectului, traseul autostrăzii va traversa județele Buzău și Vrancea și va tranzita 16 localități, până la Focșani. Viitoarea autostrada va avea 41 de poduri, pasaje și viaducte și 6 noduri rutiere. De asemenea, pe traseu vor fi amenajate două parcări securizate, dotate cu sisteme de supraveghere video, conexiune la internet, iluminat, utilități, cu spații comerciale, service auto și hotel. Valoarea totală a investiției a fost estimată la 6.118.056.301,86 lei, sumă la care se adaugă TVA. Din această sumă, valoarea lucrărilor de construcție și montaj reprezintă 5.263.440.710,80 lei, fără TVA, potrivit CNAIR. Finanțarea este asigurată din fonduri europene prin PNRR.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Finanţarea obiectivului de investiţii, prevăzut la art. 1 (autostrada Buzău – Focșani – n. red.), se realizează din fonduri externe nerambursabile, respectiv din Programul Național de Redresare și Reziliență – P.N.R.R. și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, se arată în hotărârea aflată pe masa guvernului.

Autostrada A7 propusă pentru finanțare PNRR

Tronsonul Buzău – Focșani face parte din Autostrada Moldovei A7, considerat cel mai mare proiect de infrastructură rutieră propus spre finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Între Ploiești și Pașcani autostrada ar urma să aibă 329 de kilometri, iar lucrările ar trebui finalizate până în anul 2026. Doar astfel va fi posibilă încadrarea în finanțarea PNRR.

De menționat că Autostrada A7 continuă și după Pașcani, până la Siret, la granița României cu Ucraina. Pentru acest tronson urmează ca autoritățile române să identifice o sursă de finanțare, dat fiind că nu a fost prinsă în PNRR.