România este fruntaşă într-un top la care nu s-ar fi gândit mulţi. Apare şi Olanda

România este fruntaşă într-un top la care nu s-ar fi gândit mulţi. Apare şi Olanda

Statele membre ale Uniunii Europene în care transportul pe căile navigabile interioare are cea mai mare pondere sunt Olanda (43,2%) şi România (27,1%).

Conform datelor publicate recent de Eurostat, transportul pe căile navigabile interioare în 2018 pentru 6% din transportul intern de marfă în UE.

Altfel, transportul rutier rămâne principalul mod de transport de marfă în UE, fiind responsabil pentru trei sferturi (75,3%) din transportul intern de marfă.

Urmează cel feroviar (18,7%) şi cel naval (6%), iar statisticile Eurostat mai arată că ponderea transportului rutier a crescut comparativ cu 2013

Ne puteți urmări și pe Google News

„În 16 state membre, ponderea transportului rutier în transportul intern de marfă este mai mare de 70%, campioane fiind Irlanda (99,2%), Grecia (97,9%) şi Spania (95%).

Singurele state membre unde transportul feroviar are o pondere mai mare decât cel rutier sunt Letonia (75,8%) şi Lituania (67,9%)”, arată Agerpres.

În ceea ce priveşte ţara noastră, ponderea transportului feroviar în transportul intern de marfă a scăzut de la 35,4% în 2011 la 28,9% în 2018.

De asemenea, ponderea transportului rutier a crescut în România de la 36,9, în 2010, la 44%, în 2018.

Amintim că la începutul lunii iulie 2020, Parlamentul European a adoptat o reformă majoră a sectorului de transport rutier.

Mai-marii de la Bruxelles au anunţat că au revizuit regulile pentru a îmbunătăţi condiţiile de muncă ale şoferilor şi pentru a opri denaturarea concurenţei.

Astfel, eurodeputaţii au aprobat toate cele trei acte legislative fără amendamente, în forma adoptată de miniştrii Uniunii Europene în aprilie 2020.

Noile reguli se referă la detaşarea şoferilor, la perioadele conducere şi de repaus şi o mai bună aplicare a normelor de cabotaj.

Transportul temporar de bunuri de către transportatori nerezidenţi într-un stat membru are scopul de a pune capăt denaturării concurenţei în domeniu şi de a oferi condiţii mai bune pentru odihna şoferilor.

Noile reguli permit şoferilor să petreacă mai mult timp acasă, ceea ce înseană că cei care conduc companiile vor trebui să-şi organizeze programele.

Totul, pentru ca şoferii angajaţi în transportul transfrontalier de mărfuri să se poată întoarce acasă la intervale regulate (la fiecare trei sau patru săptămâni).

explicaţie foto: barjă pe Dunăre

sursa: Agerpres