România, campioana Europei la morți pe șosele. Măsuri dure cerute de Uniunea Europeană

România, campioana Europei la morți pe șosele. Măsuri dure cerute de Uniunea EuropeanăSursa: Infotrafic prahova

România este țara cu cele mai multe victime pe șosele raportate la un milion de locuitori. Viteza este principala cauză a tragediilor. UE propune un set de măsuri dure menit să reducă numărul deceselor în urma accidentelor rutiere.

România este pe primul loc într-un clasament sumbru al deceselor în urma accidentelor rutiere, în Uniunea Europeană. Potrivit unui comunicat al Comisiei Europene, România a înregistrat, în 2021, 93 de victime la un milion de cetățeni. Pe următoarele locuri se situează Bulgaria și Croația.

În 2021 În România au avut loc 2.586 de accidente grave, în urma cărora au murit 932 de persoane, iar 2.004 persoane au fost rănite grav. Princialele cauze ale tragediilor de pe șosele sunt viteza excesivă și indisciplina pietonilor, urmate de neatenția la volan, vorbitul la telefonul mobil, infrastructura proastă, dar și alcoolul sau oboseala șoferilor.

Cele mai sigure țări

Țările cu cele mai sigure șosele și cele mai puține decese în accidente rutiere sunt Malta (17/milion), Suedia (18 / milion), Danemarca (23/milion).

Potrivit aceluiași comunicat, în Uniunea Eurpeană au murit anul trecut 19.800 de persoane în accidente rutiere, cu 1.000 mai multe decât în 2020, dar cu 3.000 mai puțin decât înaintea pandemiei.

Statele membre UE care au o medie mai mică de victime decât media UE sunt Danemarca, Germania, Irlanda, Cipru, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia și Suedia.

Măsuri cerute de UE

Parlamentul European a adoptat în toamna lui 2021, o rezoluție prin care s-ar putea reduce la zero, decesele în urma accidentelor rutiere până în 2050. UE nu a reușit însă să reducă cu 50% numărul decese în perioada 2010-2020 (s-a obținut o diminuarea de doar 36%).

Excesul de viteză este un factor-cheie în aproximativ 30% din accidentele rutiere mortale, notează eurodeputații. Comisia solicită o viteză maximă de 30 km pe oră în zonele rezidențiale și în zonele în care există un număr mare de bicicliști și pietoni.

De asemenea, se insistă, asupra toleranței zero în ceea ce privește conducerea sub influența alcoolului, subliniind faptul că alcoolul este implicat în aproximativ 25% din totalul deceselor rutiere.

Printre soluțiile propuse pentru reducerea tragediilor pe șosele se mai numără sprijin financiar pentru achiziționarea de autoturisme cât mai sigure.

O altă propunere se referă la investiții în infrastructură care să asigure siguranța rutieră, concentrându-se asupra zonelor cu cel mai mare număr de accidente. Eurodeputații au solicitat statelor membre să creeze fonduri naționale pentru siguranța rutieră care să direcționeze sumele primite din amenzile rutiere către proiecte în domeniul siguranței rutiere. și investiții majore în infrastructură.

Ne puteți urmări și pe Google News