Robotul care revoluționează infanteria mecanizată. Tanchiștii, la pensie?

Robotul care revoluționează infanteria mecanizată. Tanchiștii, la pensie?

Echipat cu un sistem de propulsie hibrid (diesel-electric), Type-X RCV este echipat cu șenile din cauciuc,  va avea o autonomie de 600 km și va putea atinge viteza maximă de peste 80 km/h pe șosea (50 km/h pe pământ)

Cu un șasiu de 2,2 metri înălțime, 2,9 metri lățime și 6 metri lungime, are o siluetă joasă, ceea ce îl va face mai dificil de detectat pe teren și mai ușor de transportat cu avionul sau cu elicopterul.

Capabil să transporte soldați, Type-X RCV va putea, de asemenea, să efectueze o serie întreagă de misiuni, indiferent dacă sunt în sprijinul infanteriei mecanizate, oferindu-i acesteia din urmă o capacitate de foc sprijin direct sau de protecție a convoaielor.

Alte aplicații sunt posibile, între care în domenii precum artileria, geniu sau apărare antiaeriană.

În primă fază , Milrem Robotics a prezentat, joi, o versiune a viitorului său robot de luptă echipat cu o turelă de 2 tone, în acest caz CPWS II (Cockerill Protected Weapon Station).

Acesta poate fi înarmată  cu un tun de 25/30 mm. Dar alte turele, care oferă o putere de foc mai mare, pot fi luate în calcul.

„În ceea ce privește turela, în prezent lucrăm cu trei producători principali pe care încă nu îi pot menționa, tunul fiind considerat elementul critic al misiunii și fiind astfel protejat la nivelul 4, în timp ce șasiul este protejat la nivelul 1”, a explicat Kuldar Väärsi, scrie Opex 360.

Oricum, și, deși va folosi în mod evident inteligența artificială, Type-X RCV  nu este proiectat să-și folosească armele în mod independent.

În mod clar, va trebui să primească o comandă emisă de un operator uman pentru a angaja o țintă.

„În urma succesului nostru cu THeMIS, care oferă suport logistic unităților de infanterie, am început să ne gândim cum să susținem formațiunil emecanizate.  Așa că ne-am făcut o idee despre cum să susținem tancurile de luptă și vehiculele de luptă pentru infanterie, vorbind cu potențiali clienți, până când unul dintre ei, pe care nu pot să-l menționez , a arătat un interes clar, permițându-ne să începem adevăratul program de dezvoltare acum aproximativ doi ani”, a spus Väärsi.

Primele teste ale unui prototip ar trebui să înceapă până în toamnă.

 

foto: Opex 360/Milrem Robotics

Ne puteți urmări și pe Google News