Riscurile ocupaționale din domeniul curățenie, ca și în orice alt loc de muncă, reprezintă un pericol și un obstacol pentru orice lucrător. Și nu putem spune că aceste contingențe provin doar din sarcini extreme.

Scoaterea coșului de gunoi, curățarea pardoselei, folosirea anumitor produse fără protecție … Și multe alte lucruri pot provoca vătămarea gravă atunci când personalul din curățenie efectuează sarcini de curățenie.

Din acest motiv, vrem să fiți la curent cu toate riscurile legate de personalul de curățenie care pot apărea în timpul desfășurării activității.

Ce riscuri poate suferi personalul din curățenie?

Există multe aspecte care acoperă serviciul de curățenie și care ar trebui protejate. Din punct de vedere fizic sau ergonomic până la aspecte psihosociale, toate acestea pot genera un anumit pericol în ceea ce privește siguranța și curățenia.

  1. Riscuri ergonomice

Acest tip de pericol este legat de structura și dispunerea locurilor de muncă. De exemplu, curățarea birourilor implică curățarea unor zone care necesită scări înalte, mașini motorizate și alte instrumente potrivite pentru performanța corespunzătoare a acestora.

Când nu se utilizează aceste unelte sau utilaje există un risc ridicat de producere a unui accident de muncă.

  1. Riscuri fizice

Nu departe de riscurile ergonomice, se află riscurile fizice. Insecuritatea fizică poate fi cauzată de starea proastă, de eforturile excesive, de manipularea încărcăturilor grele sau de mișcările bruște.

Eventual, acest tip de contingențe este cel mai ușor de evitat. În multe ocazii, lipsa unei pregătiri și stări fizice adecvate face ca personalul din sectorul de curățenie profesională să nu fie conștient de pericolul care există din cauza pozițiilor în care stă și a mișcărilor pe care le face în timpul curățeniei.

  1. Riscuri sociale și de muncă

Riscurile personalului din curățenie nu includ numai posibilele accidente fizice pe care le pot suferi lucrătorii. Acest grup este uneori afectat de lipsa securității la locului de muncă, de lipsa controlului asupra orelor de lucru și de puținele oportunități de dezvoltare profesională.

Aceste incidente apar atunci când angajatorii personalului din curățenie nu gestionează corect drepturile și reglementările strâns legate de această activitate.

Riscuri emoționale

Serviciul de curățenie obligă specialiștii în curățenie să fie în contact direct și, pentru mai multe ore, cu locuitorii casei sau a birourilor în care lucrează. Acest lucru îi face să sufere de supraîncărcare emoțională atunci când aceștia nu sunt în stare psihică sau fizică bună.

Alte riscuri emoționale importante pe care personalul din curățenie le poate suferi sunt cauzate de lipsa de recunoaștere a muncii pe care o prestează.

  1. Risc de intoxicare

Produsele utilizate pentru întreținerea și curățarea birourilor și locuințelor sunt destul de toxice și pot provoca riscuri serioase pentru personalul din curățenie, în cazul în care nu le utilizează cu atenție.

Folosirea mănușilor, chiar și a măștilor în cazul substanțelor chimice puternice sau curățarea cu ferestrele deschise sunt practici esențiale pentru evitarea intoxicării.

De asemenea, nu uitați că specialiștii în curățenie vine în contact direct cu bacteriile și germenii, nu numai cu produsele chimice. Din acest motiv, trebuie să se țină seama și de zonele care sunt curățate.

Modalități de prevenire a accidentelor în timpul curățeniei

Personalul din fiecare sector al muncii trebuie să fie instruit în ceea ce privește protecția și prevenirea riscurilor. Același lucru este valabil și pentru sectorul curățeniei profesionale. Riscurile personalului din curățenie au o soluție și o prevenire relativ simplă, dacă se respectă câteva recomandări de bune practici.

Există unele indicii de protecție și prevenție a tuturor acestor riscuri posibile ale personalului din curățenie. Iată câteva dintre ele:

-Utilizați instrumentele potrivite pentru fiecare activitate de curățenie sau de întreținere, cum ar fi mașini motorizate, scări în stare bună, în condiții de siguranță și cu pași suficient de largi pentru a garanta stabilitatea specialiștilor în curățenie.

-Utilizați extindere flexibilă pentru zonele mai puțin accesibile, mânere de mop și măsurile corecte pentru a evita îndoirea inutilă a spatelui.

-Evitați sarcinile excesive prin folosirea cărucioarelor pentru a susține și distribui aceste sarcini.

-Lucrați în companii de curățenie în are loc alocarea sarcinilor, evitarea suprapunerii unor sarcini cu altele, precum și un anumit program care nu depășește ziua de lucru etc.

Optați pentru Conex Clean, o firmă de curățenie profesională din București,  care oferă servicii diverse de curățenie: curățenie birouri, curățenie mochetă, servicii DDD etc., respectându-și angajații pentru munca depusă.

Te-ar putea interesa și: