Rezultatele slabe de la examenele naționale sunt analizate superficial. Cine a lansat avertismentul

Rezultatele slabe de la examenele naționale sunt analizate superficial. Cine a lansat avertismentulBacalaureat. Sursa foto: Arhiva EvZ

Într-un document public, Institutul Școlar al Municipiului București (ISMB) declară că rezultatele slabe de la examenele naționale sunt analizate cu superficialitate. Declarația vine în contextul în care, anul acesta, au fost de șapte ori mai puține note de 10 la evaluarea națională decât anul trecut.

Analiză SWOT la capitole din Planul Managerial

Inspectoratul Școlar al Municipiului București, în Planul managerial 2024-2025, publicat pe pagina sa de internet, prezintă o analiză SWOT referitoare la mai multe capitole. Referitor la curriculumul, Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) identifică următoarele puncte slabe:

  • Existența unui număr de unități școlare care nu asigură servicii educaționale de calitate și care au înregistrat rezultate foarte slabe la examenele naționale;
  • Utilizarea metodelor tradiționale de predare-învățare evaluare;
  • Analiza superficială a rezultatelor nesatisfăcătoare la examenele naționale, a cauzelor acestora și lipsa planurilor de măsuri remediale și de suport;
  • Lipsa unor repere în construirea materialelor de sprijin pentru elevii cu cerințe speciale;
  • Proiectarea, în multe școli, de documente manageriale, nerelevante, nerealiste;
  • Existența unui număr foarte mare de elevi repetenți;
  • Numărul încă mare de cadre didactice care nu proiectează eficient activități didactice și nu utilizează constructiv și eficient tehnologia digitală și internetul;

Amenintări la capitolul curriculumului

ISMB mai identifică și următoarele amenințări în același capitol:

ISMB

ISMB / Sursa foto: Faceboo

  1. Posibile modificări ale curriculumului neînsoțite de racordarea infractructurii umane și materiale (formarea cadrelor didactice și existența materialelor didactice auxiliare);
  2. Vulnerabilizarea activității de monitorizare și control a ISMB ca urmare a numeroase suprapuneri de activități, a solicitărilor ME, a calendarelor concursurilor/examenelor școlare naționale/olimpiadelor școlare;
  3. Lipsa de implicare a unor părinți în educația copiilor și plasarea responsabilității educării copilului exclusiv în sarcina școlii.

Ce vrea să facă ISMB

Acest plan vine în contextul în care era necesară monitorizarea școlilor ai căror elevi au obţinut rezultate slabe la examenele naționale (Evaluare Națională și Bacalaureat 2024), dar și școlile în care se înregistrează diferențe mari între rezultatele obţinute la examenele naționale și cele ale evaluării efectuate în școală, pe parcursul anului şcolar.