Rezilierea contractului de telefonie mobilă. Singura condiție impusă de lege

Sursa foto: Arhiva EVZ

Rezilierea unui contract de telefonie mobilă este o procedură foarte simplă. Clienții pot rezilia actul, fără penalităţi, în doar câteva minute. Cu toate astea, există o condiție impusă de lege.

Rezilierea contractului de telefonie mobilă se poate face pe loc. Legislația impune o singură condiție pentru a putea renunța la serviciile unui operator mobil. Un contract de comunicaţii electronice se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată după încetarea duratei iniţiale, de cel mult 24 de luni.

Legislația impune o singură condiție

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a declarat că utilizatorii pot rezilia contractul, fără penalităţi, oricând după expirarea duratei iniţiale. Cu toate astea, există o perioadă de preaviz, de cel mult 30 de zile, care se referă la termenul de procesare a cererii de denunţare.

„După încetarea duratei iniţiale, de cel mult 24 de luni, un contract de comunicaţii electronice se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Utilizatorii pot rezilia contractul, fără penalităţi, oricând după expirarea duratei iniţiale Înainte de prelungirea automată a contractului, furnizorii au obligaţia de a informa utilizatorii, în timp util şi pe un suport durabil, cu privire la încetarea contractului şi la mijloacele de denunţare unilaterală a acestuia, dar şi despre cele mai bune tarife pentru serviciile de care beneficiază.

În cazul în care utilizatorii se hotărăsc să renunţe la contract după expirarea perioadei iniţiale, nu vor plăti nicio taxă de reziliere, dar trebuie să ţină cont că, de obicei, există o perioadă de preaviz, de cel mult 30 de zile, care se referă la termenul de procesare a cererii de denunţare. În aceste situaţii utilizatorii vor suporta doar tarifele aferente utilizării serviciului pe durata perioadei de notificare prealabilă”, notează ANCOM.

Cum se face rezilierea contractului de telefonie mobilă

Utilizatorii pot solicita renegocierea contractului dacă au găsit oferte mai bune. Furnizorul are datoria de a îl informa pe utilizator despre serviciile contractate, tarife, durata contractului, perioada contractuală iniţială și condiţiile privind suspendarea.

Rezilierea contractului de telefonie mobilă. Condiția impusă. Sursa: Pixabay

„Utilizatorii pot verifica dacă au apărut oferte mai bune pentru serviciile deţinute şi pot solicita renegocierea contractului. Utilizatorii care aleg o altă ofertă şi încheie un nou contract sau un act adiţional la cel existent trebuie să ştie că aceasta presupune, de cele mai multe ori, începerea unei noi durate contractuale minime. Dacă la un contract de servicii de comunicaţii electronice aflat în derulare se adaugă servicii sau echipamente suplimentare, perioada iniţială a contractului poate fi prelungită doar cu acordul utilizatorului. În acest caz, furnizorul trebuie să îl informeze pe utilizator despre serviciile contractate, tarife, durata contractului, perioada contractuală iniţială, condiţiile privind suspendarea şi reconectarea serviciilor şi condiţiile de încetare a contractului”, menţionează ANCOM.

Care este durata noii perioade contractuale

Durata noii perioade contractuale nu poate depăşi diferenţa dintre perioada contractuală aferentă noului serviciu sau echipament terminal suplimentar achiziţionat şi perioada rămasă din derularea primului contract.