Mario Draghi nu foloseşte rețele sociale și, la fel ca el, mulți dintre miniștrii aleși pentru guvernare: o revoluție radicală în comparație cu predecesorul său
Era Conte și Casalino s-a închis definitiv. Diferența faţă de executivul anterior este evidentă și în comunicarea și personalitatea miniștrilor aleși de Mario Draghi.
Ce vrea să facă Mario Draghi
Sobrietatea este cuvântul cheie al bărbaților și femeilor aleși de primul-ministru, care nici măcar nu şi-au deschis un cont pe reţelele sociale. Nu este clar dacă îl vor deschide pentru comunicări instituționale, pentru a continua tendința inaugurată de guvernele anterioare sau dacă, în schimb, se vor baza pe comunicatele de presă, o întoarcere în trecut care cu siguranță ar fi mai în concordanță cu viziunea lui Mario Draghi.
Cu ocazia primului său Consiliu de Miniștri, președintele a fost foarte clar: vorbim doar atunci când există cu adevărat ceva de spus, altfel tăcem. O cerere care pare că a fost auzită, dovadă fiind schimbarea bruscă de atitudine a miniștrilor care până acum câteva zile se aflau în executivul lui Giuseppe Conte. Marta Cartabia, Luciana Lamorgese, Daniele Franco, Patrizio Bianchi, Cristina Messa, Erika Stefani, Giancarlo Giorgetti, Roberto Garofali, Roberto Cingolani și Enrico Giovannini.
Miniștri transversali, de dreapta, de stânga și tehnicieni, care nu sunt utilizatori ai rețelelor sociale. Mario Draghi însuși nu apare oficial cu niciun profil pe cele mai populare platforme.
Ministru pentru tranziția digitală, absent pe rețelele sociale
Singurul tehnician care are un profil social pe care nu-l utilizează însă constant, este Vittorio Colao. Prezenţa sa pe reţelele sociale este una sporadică, fapt aproape paradoxal, având în vedere că a fost numit ministru pentru tranziția digitală.
În rest, toți miniștrii politici (cu excepția celor deja menționați) sunt deosebit de activi pe rețelele sociale. Pe de altă parte, grillinii au făcut din comunicarea socială una dintre armele lor cele mai ascuțite, așa cum a demonstrat însuși Giuseppe Conte în ultimii doi ani. Twitter și Facebook sunt folosite în general de miniștri pentru comunicări instituționale, cu limbaje diferite, în funcție de ceea ce se postează şi unde se postează.
În mod normal însă, Instagramul este folosit pentru postările mai personale și familiare, cu unele excepții și unele devieri, cum ar fi Mariastella Gelmini, care a folosit Instagramul pentru a comunica mesaje personale şi sociale, dar şi politice.
Articol de Francesca Galici
Traducerea Cătălina Păunel