Într-o scrisoare adresată Ministerului de Interne, Ministerului Sănătății și președintelui Academiei Române, medicul stomatolog Dragoș Slăvescu vorbește despre chinurile prin care trec pacienții cu probleme stomatologice în timpul pandemiei și despre ”disproporționalitatea, discrepanța și discriminarea între serviciile de stat gratuite și cele private, care tratează la suprapreț ca urmare a normelor impuse tot de stat”.
”Cum va asigura Statul Român accesul liber la tratament cetățeanului cu venituri mici și mijlocii , având în vedere nivelul de trai din România și recesiunea economică gravă ce se anunță pe toate canalele mass-media?”, se întreabă medicul stomatolog.
Redăm integral scrisoarea medicului stomatolog
Numele meu este Dragoș Slăvescu, medic primar Chirurgie Oro-Maxilo-Facială, Stomatologie, medic specialist Chirurgie Plastică si Microchirurgie Reconstructivă și Doctor în Medicină. Sunt unul din medicii care s-au aflat în prima linie și s-au implicat activ în gestionarea tragediei de la Colectiv, participând inclusiv la consultările membrilor societății civile cu președintele Iohannis de la Palatul Cotroceni, din noiembrie 2015. Am reprezentat breasla sistemului medical care dorea schimbarea sistemului .
Și ”pentru că oricine este născut din Dumnezeu biruiește lumea, și aceasta este Biruința care a Biruit Lumea: Credința noastră”, precum spunea Sfîntul Apostol Ioan in întâia Epistolă sobornicească, poporul român are nevoie de Demnitate , Adevăr și Conștiinta prin CREDINȚA lui in DUMNEZEU.
Am subliniat in repetate rânduri după tragedia de la Colectiv problemele sistemului medical românesc, precum și nevoia schimbării radicale și imediate a acestuia, in care profesionalismul trebuie să primeze.
Am propus elaborarea unei Strategii care să urmărească regândirea sistemului de asigurări de sănătate, fiind necesară decontarea serviciilor medicale pe criterii de competență profesională , crearea de parteneriate publice - private , gândirea unui sistem de remunerare a cadrelor medicale bazat pe performanță , precum și oprirea exodului medicilor , dar mai important sa-i păstrăm pe cei specializați in România.
După cum se cunoaște ca urmare a Ordonanței Militare nr .2 / 21.03.2020 , statul român , in numele binelui și a siguranței sănătății cetațeanului român - ce sunt primordiale , sub motivul prevenirii și limitării infecției cu SARS-COV-2 , supendă temporar, dar in mod expres , activitatea tuturor clinicilor/cabinetelor de stomatologie , prin excepție fiind permise numai intervențiile stomatologice de urgență .
In completare, ordonanța militară NU vine cu nicio precizare sau reglementare in acest sens, lăsând a se întelege că orice unitate medicală autorizată de ministerul sănătății/ DSP poate efectua aceste tratamente de urgență fară a avea nevoie de noi reglementări , mai ales că natura specialității noastre este cu risc , datorată expunerii la agenți biologici prin contactul direct cu pacienții și cu produsele biologice contaminate.
Stomatologia, ca și ramură medicală, este domeniul strategic în menținerea sănătații populației și trebuie să fie în linia întâi pentru menținerea sănătății , fiind deci prioritate de gradul zero și ține de Siguranța Națională , în condițiile în care din data de 16.03.2020 s-a instituit starea de urgență, care continuă și astăzi pe întreg teritoriul României.
Interesant este că în data de 22.03.2020 , Colegiul Medicilor Stomatologi din România , prin ordinul 13/BExN/2020 elaborează un set de recomandări pentru activitatea stomatologică de urgență , încercând in același timp să definească ce inseamnă urgență stomatologică , de parcă noi , medicii , am fi debutanți in acest domeniu și incapabili să discernem pericolul , gravitatea unei pandemii , metodele specifice de lucru , cu alte cuvinte n-am fi pregătiți corespunzător de vestita Școala Românească a caror absolvenți sunt apreciați în toată lumea.
Domnilor Profesori , noi vă stimăm pentru cunoștințele predate ! Nu aveți incredere in noi ?! Doar am fost studenții , rezidenții și doctoranzii dumneavoastră !
Nu aveți încredere în medicii pe care i-ați format in atâția ani de facultate , rezidențiat și doctorat?
Poate pentru unii dintre noi sunteți chiar MENTORI !
Cele 10 tipuri de urgențe medicale care sunt permise le-aș numi ”EFECTE“ și au multiple “CAUZE”. În prezent este interzis a trata aceste cauze, ceea ce va genera din nou aceleași urgențe tot mai complicate și cu efecte din ce în ce mai grave asupra dinților și maxilarelor, lucrarilor protetice, protezelor dentare , aparatelor ortodontice, implanturilor dentare și, nu in ultimul rând, asupra sănătății pacienților noștri.
Consider că Urgențele definite de Colegiul Medicilor Stomatologi din România sunt incomplete și nu acoperă decât o parte din activitatea stomatologică .
Conform listei de urgențe permise de CMSR întelegem că orice problemă minoră existentă trebuie să se transforme într-una majoră și în acest mod să devină URGENȚĂ PERMISĂ !
UNDE ESTE CONCEPTUL DE PREVENȚIE ?
Extrăgînd în continuare din acest ordin , mai descoperim că pentru tratamentul urgențelor stomatologice în contextul COVID-19, atât în cazul pacienților confirmați, cât și în cazul pacienților suspecți, vor fi respectate toate măsurile de prevenire stabilite de reglementările legale în vigoare, la care suplimentar se recomandă NEBULIZAREA cabinetului după fiecare pacient , ea devenind dintr-o dată o măsură obligatorie , deși există și alte metode de dezinfecție la fel de eficiente , mult mai puțin periculoase pentru sanătatea pacienților și a medicilor , și nu in ultimul rând mult mai ieftine.
În caz contrar, conform unor recomandări ale Centrului Național de Supraveghere și Control al Bolilor Transmisibile , este INTERZISĂ cu desăvârsire activitatea stomatologică de urgență.
Știm că NEBULIZATORUL este un dispozitiv medical destinat sălilor de operații care sunt dotate cu aparatură medicală special concepută pentru a nu se deteriora și strica sub acțiunea aerosolilor.
Nu înțelegem de ce s-a obtat pentru metoda cea mai complicată , periculoasă , costisitoare, neadaptată cabinetelor de stomatologie (distruge toată aparatura specifică) și care nici măcar nu a fost disponibilă pentru a fi procurată în toată aceasta perioadă de la firmele de profil?!
În data de 24.03.2020 prin Decizia nr. 16/3BExN/2020 au fost comunicate precizări referitoare la efectuarea de către cabinetele de medicină dentară publice și private a intervențiilor stomatologice de urgență și a fost aprobat Planul de măsuri privind cadrul general de efectuare a intervențiilor stomatologice de urgență. Astăzi 03.05.2020, dacă consultăm site-ul CMSR , această decizie nu mai poate fi accesată.
Anexa nr. 2 la această decizie a BExN nr. 16/2020 conține declarația pe proprie răspundere ,care devine obligatorie in cazul în care dorim ,ca și unități medicale, să desfășurăm activitate stomatologică de urgență și prin semnarea căreia garantăm Colegiului Medicilor Stomatologi din România că respectăm intru totul recomandările impuse ca și obligatorii prin Decizia BExN nr. 13/2020 .
Ca urmare a semnării declarației , CMSR ne informează ca ne-a eliberat, SURPRIZĂ, un AVIZ DE PRINCIPIU care nu suplinește și nici nu echivalează cu AVIZUL pe care trebuie să-l și OBȚINEM de la Direcţia de Sănătate Publică, în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind înființarea, organizarea și funcționarea cabinetelor medicale aprobate prin Ordinul M.S.F. nr. 153/2003, cu modificările și completările ulterioare.
Întrebare: DE CE TREBUIE SĂ REAVIZĂM CEVA PENTRU CARE DEJA SUNTEM AVIZAȚI, AUTORIZAȚIA NOASTRĂ SANITARĂ DE FUNCȚIONARE FIIND ÎN CONFORMITATE CU ORDINUL M.S.F. NR. 153/2003 ?
CMSR-ul ne mai informează și ne roagă să avem în vedere faptul că, în conformitate cu actul normativ sus-menţionat, pentru desfăşurarea activităţii de asistenţă stomatologică de urgenţă în cadrul unităţii/cabinetului de medicină dentară este în sarcina DSP-ului să verifice şi să stabilească existenţa dotării minime necesare funcţionării, a condiţiilor minime de spaţiu şi a circuitelor funcţionale în concordanţă cu serviciile medicale furnizate și cu reglementările legale privind prevenția și gestionarea evoluției îmbolnăvirii cu COVID-19 pe teritoriul României.
Urmatorul pas fiind, deci, sa ne adresăm DSP-ului pentru avizare.
Întrebari: DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ / MINISTERUL SĂNĂTĂȚII AU ELABORAT ȘI IMPLEMENTAT VREUN SET DE MĂSURI OBLIGATORII PÂNĂ LA DATA DE 30.03.2020 CĂND AM PRIMIT ACEASTĂ INFORMARE ?
A TRIMIS DSP-ul VREO INFORMARE ÎN ACEST SENS COLEGIULUI MEDICILOR STOMATOLOGI din ROMÂNIA?
În data de 09.04.2020, urmând “Calea cea Dreaptă” , am informat Direcția de Sănătate Publică a Municipiului București , solicitând Avizarea și Verificarea pe perioada stării de urgență instituită prin Decretul Președintelui României nr.195/2020, precum și prin dispozițiile art. 1 din Ordonanța militară nr.2/2020 privind măsurile de prevenire a COVID-19.
Raportat la dispozițiile art. 1 și 2 din Decizia nr. 12/ BExN/2020 a CMSR , dna. prof. dr. Ecaterina Ionescu , invocând Ordonanța Militară nr.2/2020 , cere să se comunice dacă este necesară AVIZAREA SPECIALĂ a CABINETELOR de MEDICINĂ DENTARĂ de către DSP pe raza cărora au punctul de lucru ( adresa nr. 921/27.03.2020 către Ministerul Sănătății ).
CMSR-ul , prin Decizia nr. 13/2CN/2020 , precizează “că se vor suspenda activitățile corespunzătoare emiterii de către colegiile teritoriale a avizului prevăzut la art. 512 din legea
nr.95/2006, cu excepția situației în care AVIZUL ESTE NECESAR pentru efectuarea intervențiilor de urgență “pe perioada suspendării temporare a activității .
Întrebare: CUM ESTE POSIBIL, CMSR-ul, SĂ RECOMANDE ȘI SĂ OBLIGE CLINICILE/CABINETELE STOMATOLOGICE SĂ SE AVIZEZE SUPLIMENTAR FĂRĂ A AVEA O BAZĂ LEGALĂ?
Adresa CMSR către Ministerul Sănătății prin care solicită necesitatea Avizării Speciale este trimisă în data de 27.03.2020. Unii dintre noi am trimis cererile pe proprie răspundere chiar înainte de această dată, ca urmare a recomandărilor impuse ca și obligatorii prin Decizia BExN nr. 13/2020 a CMSR, aceasta din urmă certificând obligativitatea obținerii AVIZULUI DE PRINCIPIU ce ne va CALIFICA , poate, într-un viitor din ce în ce mai incert, să efectuăm urgențele stomatologice din lista impusă.
Întrebare: OARE NU CUMVA SE PLASEAZĂ CMSR-ul DEASUPRA LEGII ÎN CONTRADICȚIE CU ORDONANȚA MILITARĂ NR.2 /2020 PRIN CARE SUNT PERMISE INTERVENȚIILE STOMATOLOGICE DE URGENȚĂ ȘI BLOCHEAZĂ ASTFEL POSIBILITATEA UNITĂȚILOR DE PROFIL SĂ TRATEZE PACIENȚII AFLAȚI ÎN SUFERINȚĂ ?
Surprinzător, după aproximativ 16 zile , in data de 11.04.2020 , Directia de Sănătate Publică prin coordonatorul regiunii București- Ilfov, col.dr. Cătălin- Gabriel Smarandache, a emis o adresă cu numarul 6749 prin care in urma analizei solicitarilor ce au fost înaintate de către Colegiul Medicilor Stomatologi din România – in calitate de for profesional de specialitate , a considerat necesar să AUTORIZEZE SUPLIMENTAR printr-un AVIZ TEMPORAR al DSP ACTIVITATEA STOMATOLOGICĂ , certificând astfel respectarea măsurilor suplimentare de prevenire a răspândirii COVID-19 .
Totuși, domnul Colonel informează si cere sprijinul Centrului National de Coordonare și Conducere a Intervenției , domnului Comandant al Actiunii -dr. Raed Arafat , in formularea unui ORDIN PRECIZATOR prin care să stabilească temeiul legal pentru fucționarea cabinetelor de stat și private , altele decît cele din structurile Unitaților de Primiri Urgențe , menționând că serviciile stomatologice din aceste structuri nu pot acoperi necesarul de urgențe medicale stomatologice.
Dr. Raed Arafat îi aduce la cunoștință prevederile Ordonanței Militare nr.2/ 21.03.2020 prin care se suspendă temporar activitatea în cabinetele de medicină dentară , prin excepție fiind permise intervențiile stomatologice de urgență.
Din acest schimb de adrese , putem trage concluzia că Direcția de Sănătate Publică a fost informată de către Centrul National de Coordonare și Conducere a
Intervenției cum că NU EXISTĂ nicio modificare a cadrului legal de desfașurare a activitații cabinetelor stomatologice pe durata Ordonanței Militare .
Întrebari: DE CE CERE dl. colonel dr. CĂTĂLIN-GABRIEL SMARANDACHE FORMULAREA UNUI ORDIN PRECIZATOR PRIN CARE SĂ SE STABILEASCĂ UN TEMEI LEGAL DE FUNCȚIONARE A UNITĂȚILOR STOMATOLOGICE , DACĂ DEJA A HOTĂRÂT, DE LA SINE PUTERE , CĂ ESTE NECESAR AVIZUL TEMPORAR AL DIRECȚIE DE SĂNĂTATE PUBLICĂ ?
DOREȘTE OARE DUMNEALUI SĂ ACOPERE LEGAL CMSR-UL?
SĂ NU UITĂM CĂ CMSR-UL A RECOMANDAT ȘI OBLIGAT, DE LA SINE PUTERE, CLINICILE/CABINETELE DE STOMATOLOGIE SĂ-ȘI IA UN AVIZ SUPLIMENTAR !
Pe de altă parte, constatăm că dl. Colonel Smarandache cere ajutor inclusiv cabinetelor stomatologice de stat si private pentru a asigura urgențele medicale , dar în același timp ÎNGREUNEAZĂ/BLOCHEAZĂ ACTIVITATEA LOR prin adăugarea unor noi Avize Temporare și de noi Norme, așa zise Specifice pentru prevenirea răspândirii COVID-19 , facându -se că uită de specificul activității stomatologice ce implică aceste riscuri pentru care oricum suntem autorizați.
DE CE AR FI NECESAR UN NOU AVIZ TEMPORAR DE FUNCȚIONARE?
NU ESTE OARE ACEASTA O INCĂLCARE A ORDONANȚEI MILITARE NR.2 ATÂT DIN PARTEA DIRECȚIEI DE SANATATE PUBLICĂ , CAT SI A COLEGIULUI MEDICILOR DIN ROMÂNIA?
NU ESTE CIUDATĂ ACEASTĂ SUCCESIUNE DE ACȚIUNI?
Noul Corona Virus se adaugă la lunga listă deja existentă de germeni : virusuri hepatitice B,C , virusurile herpetice , HIV, bacilul Koch, stafilococul auriu etc.
OARE ÎN CAZUL GERMENILOR DEJA EXISTENȚI, PROTOCOALELE FOLOSITE PÂNĂ SĂ SE ADAUGE NOUL VIRUS NU AU FOST BUNE?
Consider că noi , medicii stomatologi , suntem printre cei mai pregătiți, educați și antrenați din sistemul sanitar românesc pentru a face față la toate provocările ce țin de prevenirea și limitarea infecțiilor in randul pacienților, incluzând protecția personală și a familiilor noastre. La aceasta se adaugă și faptul că în fiecare an suntem obligați să facem vizitele medicale .
Astăzi, nimeni nu mai vorbește de numărul persoanelor infectate cu virusurile hepatitice C, B din România , acesta fiind de ordinul sutelor de mii ,dintre care cei mai
multi nu știu că sunt purtători , iar din procentajul celor diagnosticați doar foarte puțini pot beneficia de tratament specific.
România se apropie de 13000 de cazuri de infecțați cu virusul SARS-COV-2 intr-o perioadă de peste două luni de zile , estimările arată că vârful pandemiei a fost depășit , urmând ca după data de 15.05.2020 , dată până la care a fost prelungită starea de urgență , să existe posibilitatea de relaxare ,pas cu pas, acesta cuprinzând și ridicarea interdicțiilor impuse în mod arbitrar în activitatea cabinetelor medicale stomatologice.
CUM ESTE POSIBIL CA AUTORITĂȚILE STATULUI SĂ REACȚIONEZE ASTFEL ȘI ATÂT DE TARDIV, NEÎNȚELEGÂND REGLEMENTĂRILE ORDONANȚELOR MILITARE ȘI SĂ IA MĂSURI PE CARE SĂ LE ȘI ÎNCALCE , GENERÂND ASTFEL CONFUZIE ȘI HAOS ÎN ACTIVITATEA STOMATOLOGICĂ DE URGENȚĂ ?
În aceste condiții mă simt obligat să definesc CONCEPTUL de URGENȚA MEDICALĂ STOMATOLOGICĂ in STAREA DE URGENȚĂ DECRETATĂ DE PREȘEDINTELE ROMÂNIEI.
URGENȚA MEDICALĂ SE TRATEAZĂ IMEDIAT ȘI GRATUIT FIIND DECONTATĂ INTEGRAL DE CĂTRE STATUL ROMÂN!!!
Statul a anunțat că asigură urgențele stomatologice prin cabinetele de medicină dentară de urgență din cadrul UPU din structura spitalelor regionale și județene de urgență, care funcționează conform Ordinului ministrului sănătății publice nr. 1706/2007 privind conducerea și organizarea unităților și compartimentelor de primire a urgențelor, cu modificările și completările ulterioare.
Intrebare: EXISTĂ ASTFEL DE STRUCTURI ÎNFIINȚATE ȘI AUTORIZATE CORESPUNZĂTOR ÎN TOATE JUDEȚELE ȚĂRII NOASTRE ?
Din circulara Directiei de Sănătate Publică se vede clar , negru pe alb, că nici pe departe nu pot să asigure urgențele medicale stomatologice.
Statul român , prin intermediul Colegiului Medicilor din România și prin Direcția de Sănătate Publică, au stabilit un așa zis cadru legal ( norme specifice starii de urgență ) și în baza unei cereri pe proprie răspundere a permis unor unități private să asigure urgențe medicale stomatologice pe teritoriul țării.
Clinicile/Cabinetele Private, GIRATE de STATUL ROMÂN, AU TAXAT Pacienții. S-a vehiculat la TV și în mediul online că prețul doar pentru a fi poftit în cabinet și așezat pe scaunul stomatologic variază între 300 lei și 1000 de lei , la care se adaugă și prețul propriu-zis al manoperei in sine, astfel ajungând un tratament de urgență la valoarea salariului minim pe economie.
Din punctul meu de vedere a percepe orice sumă de bani pentru tratarea unei urgențe , mai ales în starea de urgență , este o CRIMĂ și nu concordă cu Jurământul lui Hipocrate!
DE CE STATUL ROMÂN NU A DEFINIT CADRUL LEGAL ȘI NU LE-A INTERZIS PRIN ORDONANȚĂ MILITARĂ UNITĂȚILOR PRIVATE SĂ TAXEZE PACIENȚII ?
Unitățile Private au Cerut din Proprie Inițiativă și în Mod Expres să fie Autorizate pentru a Trata Urgențe Medicale Stomatologice pe teritoriul României ,Dorind să Vină in AJUTORUL Statului Român și al Cetătenilor.
Statul român a creat o disproporționalitate, discrepanță și discriminare între serviciile de stat (gratuite ) și cele private ( care tratează la suprapreț ca urmare a normelor impuse tot de stat) .
CARE A FOST INTERESUL STATULUI SAU RAȚIONAMENTUL ÎN ELABORAREA ACESTEI STRATEGII ?
Clinicile autorizate și-au continuat astfel activitatea și și-au menținut o parte din fluxul financiar pe seama disperării pacienților ca urmare a suferinței lor, pacienți care oricum nu aveau prea multe posibilități de ales.
UNDE ESTE ETICA PROFESIONALĂ?
În altă ordine de idei , unele clinici/cabinete stomatologice , care au avut “îndrazneala” de a incerca să se autorizeze și să ofere servicii de calitate și gratuite, în același timp venind în întâmpinarea cetățeanului aflat în suferință și a statului , au fost amendate, blocate și chiar închise.
Restul cabinetelor din țară au rămas închise datorită contextului incert generat de autorități ,în așteptarea unui cadru legal clarificat, precum și a imposibilității procurării materialelor, echipamentelor și dispozitivelor specifice (lipsa de pe piață sau prețuri exagerate) , neprimind niciun ajutor tehnic, logistic sau material așa cum o cerea starea de urgență.
DE CE AU FOST FAVORIZATE ANUMITE CLINICI ȘI CUM AU VENIT ELE ÎN AJUTORUL CETĂȚEANULUI?
STATUL ROMÂN CUM A AJUTAT PACIENTUL CU AFECȚIUNI STOMATOLOGICE, AFLAT ÎN SUFERINȚĂ ( din adresa DSP-ului către dr Raed Arafat s-a menționat că nu poate acoperi rezolvarea necesarului de urgențe stomatologice ) ?
CUM I-A ALINAT DUREREA?
CUM A AJUTAT STATUL MEDICII STOMATOLOGI PENTRU A PUTEA FI ÎN PRIMA LINIE , FIIND BINE CUNOSCUT CE ÎNSEAMNĂ DUREREA ATROCE DE DINȚI , MAI ALES CĂ TRATAREA ACESTOR URGENȚE ȚINE DE SIGURANȚA NAȚIONALĂ , SĂNĂTATEA CETĂȚEANULUI FIIND PRIORITARĂ.
NU CUMVA S-A ÎNGRĂDIT DREPTUL CONSTITUȚIONAL AL CETĂȚEANULUI DE A AVEA ACCES LIBER LA TRATAMENT DE URGENȚĂ?
De ce statul român nu s-a implicat în asigurarea tuturor echipamentelor de protecție, materialelor , dispozitivelor specifice și a tot ce este necesar pentru a efectua tratamente stomatologice în deplină siguranță așa cum a făcut pentru cabinetele stomatologice din Unitațile de Primiri Urgențe?
URGENȚA ESTE GRATUITĂ ȘI ASIGURATĂ PRIN CONSTITUȚIE DE CĂTRE STATUL ROMÂN!
CINE ȘI CE URMĂREȘTE ?
Se poate presupune că statul român , prin funcționarii lui, a dat dovadă de neprofesionalism sau poate fi vorba de interese obscure, deoarece SĂNĂTĂTEA POPORULUI ROMÂN ESTE PRIMORDIALĂ ȘI MAI PRESUS DE ORICE !
Analizând în continuare desfășurarea lucrurilor , putem să ne gândim ce interes au avut clinicile private care s-au autorizat și care percep sume exagerate motivând costurile echipamentelor procurate ca urmare a reglementărilor impuse cu titlu imperativ de catre CMSR si DSP .
De ce NU AU INIȚIAT și ele demersuri pentru a fi sprijinite în această perioadă specială de către statul român , în așa fel încât să pună umărul și să vină într-un real sprijin pentru tratarea pacienților în suferință și să nu fie nevoite să perceapă TAXĂ , deoarece URGENȚA ESTE GRATUITĂ !
Nu cumva, aceste clinici trebuie să demostreze că pot indeplini anumite “STANDARE DE AUR” , care, posibil, să rămână și obligatorii după încetarea stării de urgență, ca urmare a apariției unor eventuale valuri de noi epidemii , așa cum ne-a anunțat și PREȘEDINTELE ROMÂNIEI ?!
Ce facem cu restul cabinetelor și clinicilor stomatologice care NU SE POT RIDICA LA NIVELUL CERUT ?!
Cum va asigura Statul Român accesul liber la tratament cetățeanului cu venituri mici și mijlocii , având în vedere nivelul de trai din România și recesiunea economică gravă ce se anunță pe toate canalele mass-media ?
De ce la Unitățile de Primiri Urgențe, statul român nu percepe taxă , iar la clinicile autorizate de același stat român , cetățeanul este taxat și suprataxat?
Însăși imaginea medicului stomatolog a fost terfelită, grav afectată și batjocorită de acești SAMSARI ai stomatologiei românești .
Pacientul, aflat în nevoie, a ajuns să fie tratat “ DIN PRIVIRI “ de către medici costumați în MARȚIENI și care iți lasă impresia că indeplinesc misiuni stelare , fiind instruiți în Deratizare și Dezinfecție .
Sub sloganul “NOUĂ NE PASĂ DE PACIENȚII NOȘTRI” , taxează cetățenii de pe teritoriul țării noastre cu prețuri exorbitante motivate și de necesitatea unor vizite repetate , probabil tot pentru a trata aceleași EFECTE , deoarece tratamentul CAUZELOR este interzisă prin lege de către Colegiul Medicilor Stomatologi din România și aplicată de DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ.
Ce manopere atât de complexe , evident din cele permise , trebuiesc efectuate în aceste clinici speciale pentru a alina durerea oamenilor?
Consider că asistăm la jecmănirea pacienților care se află în nevoie și nu pot avea de ales.
Ceilalți suntem nevoiți să stăm cu lacătul pe ușa cabinetului , pentru că vestitele personalități medicale pe care le vedem la TV și nu numai , hotărăsc destinele în acestă perioadă de pandemie.
Ne întrebăm , acesta este BINELE SUPREM AL ȚĂRII …?!
Probabil că , în viitorul nu foarte îndepartat , tehnologia 5G ne va salva și ne va permite tratamentul stomatologic la distanță în deplină siguranță pe timp de pandemii.
UNDE ESTE PLASAT PACIENTUL ÎN ACEASTĂ ECUAȚIE , UNDE ESTE DEONTOLOGIA MEDICALĂ , JURĂMÂNTUL LUI HIPOCRATE ȘI GRIJA PENTRU MENȚINEREA SĂNĂTĂȚII NAȚIUNII ROMÂNE?
NU SE CREEAZĂ O DISCRIMINARE ?
SĂ FIE OARE O SCĂPARE A STATULUI SAU O SUBMINARE A SIGURANȚEI NAȚIONALE?
Cum se va reglementa activitatea stomatologică dupa 15.05.2020 , ce se dorește , de fapt, cu sistemul privat de stomatologie și care va fi SOARTA lui REALĂ ?
Cum vor avea acces pacienții la tratamente stomatologice de calitate actualizate la era tehnologiei și revoluției stiințifice dacă statul român trasează și impune astfel de reglementări? Oare , in viitor, prin regândirea sistemului de asigurări de sănătate , funcționarii statului român planuiesc și doresc decontarea acestor sume practicate de acești “chilipirgii “ din medicina stomatologică românească în numele așa zisului PROFESIONALISM MARȚIAN?
Probabil acum se pun bazele monopolizării de către ei a serviciului stomatologic privat prin instrumentele statului – Colegiul Medicilor Stomatologi din România , Direcția de Sănătate Publică etc.- care inventează diverse tertipuri sub acoperirea legală , elaborând recomandări și noi reguli profitând de această pandemie , care va conduce cu siguranță la iobagizarea multora dintre medicii noștri ce s-au pregătit ani îndelungați și au investit în ei și capital pentru a acumula cunostințe , inclusiv pentru a-și putea crea propria lor afacere , aceasta din urma fiind amenințată cu inchiderea in cazul în care vor fi aplicate “standardele de aur” după data de 05.05.2020, ora 12.00 (conform convocării CMSR nr.1230/ 29.04.2020) și semnate de dna prof. dr. Ecaterina Ionescu.
Așa cum am atras atenția și la Colectiv , nu trebuie să transformăm medicii noștri în iobagi , în cazul de față , în acest moment născându-se oportunitatea de a lucra in viitor pe noile moșii/ feude ale samsarilor și “investitorilor strategici” , restul se vor reprofila și vor merge probabil “la cules de sparanghel”.
Unii dintre noi am ajuns să ne “conformăm” cu noile reguli/ norme ce au fost impuse și să ne aratăm “fericiți” că suntem in asentimentul decidenților și că poate, numai așa , vom putea fi băgați in seamă de instituțiile statului ce dețin puterea absolută de a reglementa activitatea noastră . Și toate acestea doar pentru scopul de a trata proprii noștri pacienți, de a ne păstra locul de muncă și de a ne întreține familiile.
Mă simt indreptățit să pun o ultimă întrebare:
CINE ȘI CE VA DETERMINAT SĂ CONCEPEȚI ȘI SĂ EMITEȚI ORDONANȚA MILITARĂ nr.2 /21.03.2020 PRIN CARE A FOST BLOCATĂ STOMATOLOGIA DIN ROMÂNIA?
Raportat și la politicile practicate de celelalte state europene în această perioadă!
Pe acestă cale fac și un apel la Președintele României :
Domnule Președinte Iohannis , de ce au fost ÎNCHISE ABUZIV clinicile/cabinetele stomatologice de către Instituțiile Statului Român CARE NE-AU BLOCAT SISTEMATIC posibilitatea de a trata urgențele medicale stomatologice încălcând în repetate rânduri ordonanța militară nr.2/ 2020 ?
De ce Colegiul Medicilor Stomatologi din Romania dorește să modifice normele de funcționare a unităților stomatologice, pentru ca după încetarea stării de urgență să lucrăm după alte norme sau “Standarde de Aur”, în condițiile în care prin Ordonanța Militară nr.2/2020 NU SE INTERZICE ACTIVITATEA , certificându-se astfel legalitatea autorizațiilor sanitare de funcționare emise de instituțiile de resort ?
Vă rog să solicitați de urgență instituțiilor statului deblocarea imediată a activitații unităților stomatologice pentru a putea trata de îndată și gratuit toate urgențele medicale stomatologice, precum și a celorlalte sevicii medicale stomatologice de pe teritoriul României, respectând dreptul constituțional la sănătate al cetățeanului , acesta fiind primordial și inviolabil.
Solicit pe acestă cale Statului Român , prin toate instituțiile abilitate, să ia masurile legale ce se impun pentru Neam și Țară , în numele CREDINȚEI și UNITĂȚII POPORULUI ROMÂN în așa fel ca totul să fie Just și Perfect.
Vă rog să aduceți Demnitatea , Adevarul și Conștiința în Inimile Românilor.
Să ne facem cu toții Datoria pentru Neam și Țară .