Revoltă în rândul părinților! Ce li se întâmplă copiilor din clasa pregătitoare? Profesorii au luat poziţie

Sursă: Arvind Balaraman | Dreamstime.com

Probele de evaluare pe care trebuie să le susțină elevii din clasele pregătitoare și I au stârnit nemulțumirea părinților, dar și a unor cadre didactice. Totul a pornit de la o probă în care elevilor li s-a cerut să completeze anumite structuri de termeni, urmând un exemplu care indica articularea la cazul genitiv. Adulții susțin că o astfel de cerință prezintă un nivel de dificultate prea ridicat pentru preșcolari.

Testele oferite elevilor de la clasa pregătitoare și clasa I au devenit virale, părinții acuzând că cei mici nu mai au timp să își trăiască copilăria din cauza volumului mare de cunoștințe pe care trebuie să și le însușească. În unele cazuri, noțiunile testate nu se află nici măcar în programa școlară, au precizat cadre didactice, care au susținut adulții.

Cerințe de clasa a VI-a în testele elevilor de clasa pregătitoare

Tot valul de nemulțumiri a pornit în urma publicării de către un părinte, pe nume M.T., a unei probe scrise oferite copilului său în clasa pregătitoare, în care i se cere să realizeze acordul la cazul genitiv, după exemplul oferit.

 

„Cred că se exagerează așa cum numai la noi se poate face. Clasa pregătitoare trebuia să fie o trecere frumoasă de la grădiniță la clasa a I-a. Încet, dar sigur observ copii obosiți. În clasa pregătitoare, în mod normal, nu trebuie să existe lecții. Copilul meu face lecții. O grămadă. Atât în vacanță, cât și în weekend. Genitiv? Pe bune? La 6 ani?”, a transmis părintele M.T. pe o rețea de socializare.

„Să-i învățăm chineza veche și fizică cuantică de la 3 ani”

Contactat de presă, M.T. a acuzat că elevii din învățământul preșcolar nu mai au copilărie din cauza volumului exagerat de cunoștințe pe care trebuie să-l dobândească.

„Să-i învățăm chineza veche și fizică cuantică de la 3 ani. Da, școala este o competiție, dar nu credeți că exagerăm? (...) Fetița mea încă se joacă fericită cu păpușile la vârsta asta și sper să o mai facă vreo doi ani. Dacă o să vrea să aprofundeze matematică, zic eu, sper eu, cred eu, că o să aibă tot timpul”, a spus M.T. pentru Fanatik.ro.

Profesorii susțin că se „forțează nota”

Un cadru didactic a atras, de asemenea, atenția asupra faptului că noțiunile legate de cazul genitiv, de la limba română, sunt grele. „E o logică în spatele predării lui în clasa a șasea. Cred că forțați un pic nota”, a susținut profesorul.

În altă ordine de idei, referitor la materia școlară pe care trebuie să o studieze elevii, amintim că șeful Ministerului Educației din România a admis, la începutul anului, în mod public, că a greșit când a ezitat să elimine anumite lucruri inutile elevilor din programă din cauza faptului că s-ar fi supărat „prea multă lume”.