Circulația pe Drumul Național 7 (Valea Oltului) va fi afectată de restricții până la mijlocul lunii decembrie, conform Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Vâlcea. Aceste restricții sunt necesare pentru amenajarea unui sens giratoriu provizoriu la Câineni, parte din proiectul de realizare a autostrăzii Sibiu-Pitești.
Modificările de trafic în zona lucrărilor
Restricțiile vor afecta kilometrul 234+200 al DN 7. Traficul se va desfășura alternativ sau pe un sector de drum îngustat:
- Circulație pe sector îngustat: Lățimea drumului va fi de minimum 5,5 metri pentru a permite lărgirea părții carosabile și racordarea drumului nou la DN 7.
- Circulație alternativă: Pentru lucrările din partea carosabilă, inclusiv marcajele temporare, traficul va fi dirijat pe un singur sens, cu pauze de maximum 7 minute.
Lucrările sunt semnalizate corespunzător, iar traficul va fi dirijat de piloți de circulație, transmite IPJ Vâlcea.
Circulația după finalizarea sensului giratoriu
După încheierea amenajărilor, traficul pe DN 7 va fi deviat prin sensul giratoriu provizoriu pe întreaga durată a lucrărilor la secțiunea Boița-Cornetu a autostrăzii Sibiu-Pitești. Autoritățile recomandă prudență sporită în zonă.
Autostrada Pitești-Sibiu trebuie recepționată în 2027
Lucrările pe A1, Pitești-Sibiu, ar trebui să fie gata până la sfârșitul anului 2027, conform termenelor contractuale. Autoritatea contractantă a împărțit șantierul în cinci loturi de autostradă, în funcție de dificultate:
Lotul 1: Sibiu - Boița - 13,17 km, este construit de Porr Construct. Contractul a fost atribuit în aprilie 2019, pentru 613 mil lei (cca 127 mil euro). Lucrările au început în aprilie 2020 și s-a încheiat.
Lotul 3 al autostrăzii Pitești-Sibiu: Cornetu - Tigveni - 37,4 km, construit de Astaldi/WeBuild a fost estimat la 5,32 miliarde lei, fără TVA (cca 1 miliard de euro). Contractul a fost semnat în mai 2022 (12 luni proiectare + 45 luni execuție), iar lucrările la autostrada respectivă se vor încheia în decembrie 2027.
Lotul 4: Tigveni – Curtea de Argeș – 9,86 km, construit de Porr Construct, a fost estimat la 1,67 miliarde lei, fără TVA (cca 334 mil. euro). Contractul are ca termen de finalizare luna martie 2027.
Lotul 5: Curtea de Argeș - Pitești – 30,35 km, est construit de Astaldi SpA care va încasa 1,71 miliarde lei, fără TVA (cca 340 mil. euro). Contractul a fost semnat în mai 2020 și urmează să fie recepționat în septembrie 2025.