Renault 5 a fost o mașină unică, renumită pentru designul său avangardist, versatilitate și consumul redus de combustibil. A înfruntat toate provocările, de la criza petrolieră, stilul de viață în schimbare sau apariția necesității unei a doua mașini.
Renault 5, o mașină unică, reinventată. Cum arată și cât costă în România
Rămânând fidel acestei moșteniri, modelul 5 E-Tech electric este un răspuns îndrăzneț la provocările societății și celor de mediu din zilele noastre – sobrietate energetică, sustenabilitate și o amprentă redusă de carbon.
Momentan, sunt disponibile doar două niveluri de echipare: Techno și Iconiq Cinq. Cu toate acestea, compania anunță că, începând cu 2025, gama va fi extinsă la cinci niveluri de echipare. Astfel, anul viitor, Renault 5 va primi trei noi echipări: Five, Evolution și ediția specială Roland Garros.
Modelul 5 E-Tech electric este o mașină diferită față de oricare alta
Modelul 5 E-Tech electric are tot ce îi trebuie pentru a deveni noua referință în cazul mașinilor de oraș în perioada tranziției energetice. Pentru Renault Group, aceasta reprezintă strategia de redresare Renaulution, precum și reînnoirea industrială și direcția electrică a mărcii sale iconice.
Dezvoltat prin metode de lucru inovatoare, modelul de serie are toată magia și farmecul show-car-ului. A fost dezvoltat în doar trei ani, față de cei patru cu care ne-am obișnuit. Dotat cu tehnologie electrică și digitală și fabricat în întregime în Franța, va avea și un preț competitiv, începând de la aproximativ 25.000 EUR. Pentru moment, clienții români trebuie să se rezume la echipările Techno și Cinq.
Renault 5 E-Tech electric poate fi comandat în România
Bateria mașinii se poate încărca cu până la 100 kW de la o stație de încărcare rapidă. În plus, modelul vine echipat cu încărcare AC la 11 kW și include cablul necesar. Renault afirmă că mașina se poate încărca de la 10% la 80% în 30 de minute atunci când este utilizată o stație de încărcare rapidă.
Va fi disponibilă și o versiune cu o baterie mai mică, de 40 kWh, care va oferi o autonomie maximă de 300 de kilometri. Aceasta va fi disponibilă începând cu 2025, iar cea mai ieftină variantă echipată cu acest acumulator va avea un preț de 25.000 de euro.
Bateria de 40 kWh va fi combinată cu un singur motor electric, însă mai puțin puternic. Acest motor va produce fie 95 CP, fie 120 CP, în timp ce varianta de 150 CP va fi rezervată bateriei de capacitate mai mare, informează renault.ro.