Obținerea unui loc de parcare. Documentele se depun începând de miercuri, 15 ianuarie

Obținerea unui loc de parcare. Documentele se depun începând de miercuri, 15 ianuarieParcare. Sursa foto: Pixabay

Reînnoirea contractelor de închiriere pentru unul dintre cele 10.500 de locuri de parcare rezidențială din Sectorul 1 al Capitalei,  va începe de miercuri, 15 ianuarie. Pentru a finaliza acest proces, va trebui să urmați câțiva pași.

Începe reînnoirea contractelor pentru parcările de reședință

Începând cu data de 15 ianuarie 2025, aveți posibilitatea de a reînnoi contractele de închiriere .Tot ce trebuie să faceți este să încărcați documentele online, utilizând platforma parcari.adp-sector1.ro/map, care va fi activă începând de miercuri dimineața.

Dacă dețineți deja un loc de parcare de reședință, aveți timp până la 31 martie 2025 pentru a vă reînnoi contractul și a achita taxele corespunzătoare. Reînnoirea contractului se realizează exclusiv online, iar pentru aceasta, trebuie să urmați pașii de mai jos:

Pasul 1: Introduceți CNP-ul și numărul de înmatriculare al vehiculului în aplicație.

Pasul 2: Solicitați reînnoirea contractului pentru locul de parcare de reședință (veți primi un număr de înregistrare automat).

Pasul 3: După ce operatorii Primăriei Sectorului 1 verifică documentele, veți primi un e-mail cu validarea acestora și instrucțiunile de plată sau, în cazul invalidării, veți fi informat corespunzător. Dacă documentele sunt invalidate, va trebui să repetați toți pașii din platformă și să adăugați informațiile corecte sau documentele lipsă.

Pasul 4: După efectuarea plății, veți primi contractul prin e-mail.

Reînnoirea contractelor pentru parcările de reședință. Sursa foto: primariasector1.ro

Care sunt tarifele pentru 2025

Taxele anuale variază în funcție de zona în care se află locul de parcare. De exemplu, pentru zona A taxa este de 754 lei, pentru zona B este de 628 lei, pentru zona C este de 502 lei, iar pentru zona D taxa este de 376 lei.

Aceste taxe pot fi plătite online pe ghiseul.ro sau la casieriile DGITL Sector 1, situate pe Str. Piața Amzei nr. 13, Calea Griviței nr. 208-210, Str. Pajurei nr. 13 și Bd. Banu Manta nr.9.

Documentele pe care trebuie să le încărcați în aplicație sunt următoarele:

  • actul de identitate (buletin), cu informații ce pot fi verificate. Fotografii sau documente în format .pdf trebuie să fie clare, fără mișcare sau neclarități;
  • viza de flotant (în cazul în care adresa de domiciliu diferă de cea din contract);
  • certificatul de înmatriculare al vehiculului, cu ITP-ul valabil (toate cele 3 pagini);
  • contractul de leasing (dacă este cazul);
  • contractul de comodat (dacă vehiculul nu este proprietate personală);
  • certificatul de încadrare în grad de handicap (dacă este cazul; selectați opțiunea „handicap” în platformă și atașați certificatul cu dată valabilă sau pe cel permanent).

Reînnoirea contractelor de închiriere pentru cei aflați pe lista de așteptare

Dacă ați solicitat un loc de parcare de reședință în anul 2024 sau în anii anteriori, dar nu ați primit nicio atribuire, nu este necesar să reînnoiți cererea. Solicitările din lista de așteptare rămân valabile, așa că nu trebuie să depuneți un nou set de documente.

Locurile de parcare de reședință care nu sunt plătite până la 31 martie 2025 vor deveni disponibile și vor fi alocate riveranilor, în funcție de vechimea cererilor.

În comunicat se mai arată că locurile de parcare trasate cu linii albastre nu sunt gestionate de Primăria Sectorului 1, ci de Primăria Capitalei, prin intermediul Companiei Parking București, informează primariasector1.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News