Guvernul amână reglementarea activității UBER, Clever și Bolt. Zeci de mii de șoferi așteaptă să vadă dacă vor mai avea serviciu

Guvernul amână reglementarea activității  UBER, Clever și Bolt. Zeci de mii de șoferi așteaptă să vadă dacă vor mai avea serviciu

Săptămâna aceasta a fost rândul ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, să declare public că aplicațiile de ride-sharing nu vor fi închise, ci dimpotrivă cele precum UBER, Clever sau Bolt vor fi funcționale, iar adoptarea unei legislaţii care să reglementeze situaţia acestor prestatori de servicii, se amână.

"Sub nicio formă nu s-a pus problema de așa ceva (închiderea – n.red.)! Din contră, cred că atât eu, cât și vicepremierul Daniel Suciu am avut toată deschiderea față de cei care folosesc alte aplicații. Avem în lucru un proiect de OUG care va reglementa acest domeniu, la care au lucrat mai multe ministere și care va urma procedura consultării publice. Nu înțeleg de ce aruncă unii fake news de genul acesta, întrucât nici Ministerul Dezvoltării și nici Ministerul Transporturilor nu au adoptat vreodată un act care să elimine vreo aplicație de acest gen de pe piață. Noi ne dorim ca toate domeniile să fie reglementate și să combatem pirateria", a declarat Răzvan Cuc.

 

În acest context trebuie amintit că, după ce, la sfârșitul lunii martie, Executivul a adoptat OUG pentru modificarea Legii 38/2003 care reglementează transportul în regim de taxi şi de închiriere, Daniel Suciu, viceprim-ministru şi ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a anunțat că Guvernul va emite, în maxim trei săptămâni, un alt act normativ pentru reglementarea activităţii de ride-sharing.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Vă confirm că în ultimele zile am avut discuţii şi nu puţine cu reprezentanţii platformelor de ride-sharing şi până la intrarea în vigoare a acestei ordonanţe vom emite un alt act normativ, astfel încât şi activitatea de ride-sharing să fie reglementată. Ultima discuţie pe care am avut-o a fost alaltăieri. S-a consituit un grup de lucru alături de colegii noştri de la Ministerul Transporturilor şi în maxim trei săptămâni vom avea şi un act normativ care să reglementeze şi activitatea de ride-sharing”, spunea vicepremierul Suciu pe 29 martie.

 

 

Totuși, având în vedere că cele trei săptămâni anunțate în martie au trecut de multicel, peste 2,5 milioane de români riscă sa rămână fără un mijloc de transport dacă autoritățile nu reglementează, în proxima ședință de guvern, activitatea aplicațiilor de tip Clever, Uber și Bolt.

 

Zeci de mii de șoferi parteneri ai platformelor de ride sharing si e-hailing așteptă cu sufletul la gură să vadă dacă din 16 mai vor mai avea un serviciu. Sunt foarte mulți șoferi pentru care această activitate este un al doilea loc de muncă. Plătesc medicamentele părinților sau rechizite și haine de școală copiilor. Sunt oameni care se bazează pe aceste venituri pentru a pune, în fiecare zi, pâine pe masă.

 

Motivul pentru care din 16 mai, 2,5 milioane de clienți ai acestor platforme vor rămâne fără un mijloc de transport decent și civilizat este promisiunea făcută și neonorată a Guvernului României. Așa cum spuneam, atunci când au modificat legea taximetriei, autoritățile au ieșit imediat și au promis ca în maxim trei săptămâni se va da o Ordonanță de Urgentă care va reglementa și aceste servicii. Tergiversările autorităților lasă românii pe drumuri, atât la propriu cât și la figurat. Marile orașe se vor bloca și milioane de români vor fi afectați de această situație, fără o soluție urgentă. Situațiile critice necesită soluții critice.

 

Această industrie aduce beneficii de peste 1 miliard de lei bugetului de stat, iar acesta este un motiv destul de serios pentru ca industria să fie luată în seamă.