Rectorul Universităţii "Spiru Haret": "Tot învăţământul superior suferă de lipsă de credibilitate"

Rectorul Universităţii "Spiru Haret": "Tot învăţământul superior suferă de lipsă de credibilitate"

Aurelian A. Bondrea, rectorul Universităţii "Spiru Haret", apără instituţia moştenită de la tatăl său, Aurelian Gh. Bondrea, după acuzaţiile aduse, acum un an, în "scandalul diplomelor".

La un an după scandalul care a avut în centru Universitatea "Spiru Haret" (USH) şi cele 100.000 de presupuse diplome false, noul rector al instituţiei, Aurelian A. Bondrea, vrea să-i liniştească pe studenţi: toate documentele eliberate sunt legale, spune acesta.

Cicatricele conflictului se mai văd însă, mai ales în cazul absolvenţilor care lucrează în şcolile româneşti şi care nu au fost primiţi la examenele de titularizare şi definitivat.

Ducând mai departe "afacerea" pusă pe roate de tatăl său, Aurelian Gh. Bondrea, rectorul a transmis într-un interviu, acordat în exclusivitate EVZ, replica sa la acuzaţiile potrivit cărora instituţia ar produce absolvenţi pe bandă rulantă, ar avea profesori ilegali şi "ar aduna" procese cu guvernul.

"Considerăm că este vorba despre un abuz"

EVZ: O parte dintre absolvenţii USH, care lucrează în învăţământul preuniversitar, acuză că nu au fost primiţi la examenele de titularizare şi de definitivat... Aurelian A. Bondrea: Într-adevăr, am fost şi noi informaţi că inspectoratele şcolare au interzis participarea absolvenţilor noştri. Considerăm că este vorba despre un abuz.

Actele de studii eliberate de USH sunt valabile, legale, atât timp cât nicio autoritate administrativă şi nicio instanţă nu s-a pronunţat cu privire la anulabilitatea acestora.

Cum poate verifica un tânăr care dă admitere la USH că este în regulă şi nu va avea probleme la angajare? Specializările existente au funcţionat şi funcţionează pe baza acreditărilor şi a autorizărilor de funcţionare provizorie. În prezent, Universitatea pune la dispoziţia comisiilor ARACIS, aflate în vizită pentru evaluarea externă, documentele necesare pentru verificări, evaluări, reevaluări, acreditări, autorizări ale specializărilor şi formelor de învăţământ, atât pentru studii universitare de licenţă, cât şi pentru programele de masterat.

În marea majoritate, specializările/ programele de studii au fost reacreditate sau autorizate să funcţioneze provizoriu. În celelalte cazuri, Universitatea va proceda conform legii.

În USH predau mulţi profesori cu funcţii în instituţiile statului. Au fost aceştia implicaţi în soluţionarea problemelor pe care le aveţi în justiţie? La Universitatea "Spiru Haret" sunt angajate cadre didactice pe baza competenţelor, a prestigiului academic. Nu înţeleg cum ar putea fi implicate acestea în soluţionarea "problemelor din justiţie". Evident, răspunsul este că nu au fost implicaţi, aşa cum, subtil, insinuaţi dumneavoastră.

Conduceţi universitatea cu cel mai mare număr de studenţi la frecvenţă redusă. Acesta a fost şi unul dintre reproşurile aduse... Informaţia dumneavoastră este eronată. Am fost, probabil, universitatea cu cei mai mulţi stu denţi la forma "învăţământ la distanţă". Calitatea învăţământului depinde de prezenţa la cursuri a studenţilor sau de condiţiile puse la dispoziţie pentru a avea acces la resursele educaţionale necesare? În condiţiile în care cea mai mare parte dintre studenţi lucrează pentru a se întreţine, poate fi obligatorie prezenţa la cursuri? Faptul că procesul de învăţământ, de la studiu până la examinare, se desfăşoară on-line, este legal şi în folosul învăţământului.

În ce stadiu se află procesul pe care îl aveţi cu Ministerul Educaţiei? La ce proces vă referiţi?! Dacă este vorba despre contestarea în justiţie a conţinutului Ordonanţei 10/2009 a Guvernului României, conform certificatului de grefă emis, Curtea de Apel Bucureşti, Secţia a VIII-a Contencios Administrativ şi Fiscal, a sesizat Curtea Constituţională cu soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor articolelor 1, 2, 3 şi 4 din OG 10/2009 şi a suspendat judecarea cauzei până la pronunţarea Curţii Constituţionale.

Care ar fi totuşi avantajele studenţiei la "Spiru Haret"? Am mai spus aceste lucruri: USH pune la dispoziţia studenţilor şi masteranzilor săi, pe lângă taxe accesibile, plătibile în trei rate, condiţii şi înlesniri de excepţie.

De asemenea, haretiştii pot beneficia de programe de mobilităţi, de burse de merit, au acces gratuit la Clubul Universităţii şi la Clubul Sportiv propriu, pot servi masa, la preţuri subvenţionate, la cantina-restaurant a Universităţii "Spiru Haret" şi se pot caza în căminele deţinute de aceasta. "Actele de studii eliberate de USH sunt valabile, legale, atât timp cât nicio instanţă nu s-a pronunţat cu privire la anulabilitatea acestora." AURELIAN A. BONDREA, rectorul Universităţii "Spiru Haret"

DESPRE "INAMICUL" DIN INSTANŢĂ

Relaţia cu ministerul: una "de cooperare"

De ce suferă de lipsă de credibilitate universităţile private din România? De ce credeţi că suferă de lipsă de credibilitate universităţile particulare din România? Din câte ştiu eu, anul trecut, în sondajul privind "Cea mai bună universitate din România" - sondaj efectuat de Gallup în rândul cadrelor didactice din în văţământul superior şi preluat în Barometrul calităţii în învăţământul superior în anul 2009, realizat de ARACIS -, în primele cinci locuri se află două universităţi particulare. Una dintre ele este USH.

Pe de altă parte, din păcate, tot învăţământul superior suferă de lipsă de credibilitate, mai ales cel de stat. Cauza lipsei de credibilitate provine din nivelul învăţământului preuniversitar, din proasta administrare a finanţărilor, din incapacitatea de adaptare a programelor şcolare la piaţa muncii.

Specialiştii din educaţie se declară îngrijoraţi şi de creşterea numărului de studenţi. Conduceţi instituţia cu cel mai mare număr de studenţi din ţară. Nu vă îngrijorează aspectul transformării învăţământului superior în învăţământ de masă? Nu. În prezent, în toată lumea se pune accent pe cunoaştere, pe învăţare pe tot parcursul vieţii, pe mobilitatea forţei de muncă… Cum să ne îngrijoreze că tot mai mulţi oameni doresc să înveţe, să se perfecţioneze? Problema este să se asigure condiţiile pentru ca tot mai mulţi oameni să înveţe.

Mai multe voci din minister sau din societatea civilă au susţinut că învăţământul privat trebuie impozitat ca orice altă afacere. Este îndreptăţită cererea? Universitatea "Spiru Haret" a respectat, respectă şi va respecta legile României.

Care este relaţia dumneavoastră cu Ministerul Educaţiei în acest moment? O bună relaţie de cooperare instituţională.

DEZBATERE EVZ: Mai aveţi încredere în învăţământul românesc?

Citiţi şi:

  • România oferă cea mai proastă educaţie din UE - "S-au vândut diplome fără conţinut"

Ne puteți urmări și pe Google News