Recalcularea pensiilor, unul dintre cele mai mediatizate subiecte în online

Pensii. Sursa foto: Facebook/ BNS

România. Recalcularea pensiilor, un subiect foarte dezbătut pe internet. Procesul recalculării pensiilor este unul dintre cele mai discutate subiecte din mediul online. Datele procesate de platforma de media intelligence NewsVibe arată că au existat peste 2.600 de referiri la acest subiect în surse online relevante pe parcursul ultimei luni.

Reculcarea pensiilor, un subiect dezbătut pe internet

Cel mai mult s-a discutat pe 14 august, când s-au înregistrat 544 de referiri la subiect în sursele monitorizate, ele ajungând la un public estimat de 8,3 milioane. Atunci premierul, precum și ministrul Muncii au venit cu noi detalii. Data de 16 august – când a început distribuirea efectivă în teritoriu a deciziilor de recalculare, cu implicarea Poștei Române – a fost un alt moment în care oamenii au căutat despre acest subiect pe Internet.

S-a postat mult despre recalculare pe pagina de Facebook Doctorul Zilei, care a publicat un număr de postări aproape dublu față de următoarea sursă, pagina Kanal D Romania. Au mai fost extrem de active în asociere cu tema și website-urile Realitatea.net și România TV. Sursele media cu public de stânga au postat mai mult despre recalcucare față de sursele cu public de dreapta.

Recalcularea pensiilor. Sursa foto: Arhivă EVZ

Ce cuvinte s-au folosit cel mai mult

Printre entitățile menționate cel mai mult în legătură cu subiectul recalculării pensiilor, remarcăm românii și pensionarii, precum și Poșta Română, un actor principal în transmiterea către populație a rezultatelor recalculării. Casa Națională de Pensii și Guvernul sunt alte cuvinte căutate în online. Românii au fost interesați și de ministrul Simona Bucura Oprescu și de premierul Marcel Ciolacu. O sintagmă utilizată accelerat în ultimele zile este numele partidului AUR.

Ce hashtags s-au folosit

La capitolul hashtags, se observă frecvența folosirii celor descriptive (precum #pensii și #pensionari, sau #decizii), a celor politice (precum #pnl sau #psd), precum și a celor de tip slogan sau etichetă ideologică, folosite în comunicarea politicienilor (precum #echitate sau #guvernampentruoameni). Din perspectiva folosirii de emoji, se observă ilustrările de tip economic (grafice de diverse tipuri), precum și săgețile care sugerează creștere sau, dimpotrivă descreștere, potrivit Informat.