Evenimentul Zilei > Actualitate > Murgeanu: „Ponta ţipă să se ia banii de la PNDI în 2012. O ipocrizie sau stupiditate fără margini din partea domnului Ponta!”
Murgeanu: „Ponta ţipă să se ia banii de la PNDI în 2012. O ipocrizie sau stupiditate fără margini din partea domnului Ponta!”

Murgeanu: „Ponta ţipă să se ia banii de la PNDI în 2012. O ipocrizie sau stupiditate fără margini din partea domnului Ponta!”

Secretarul de stat în Ministerul Dezvoltării, Răzvan Murgeanu, spune că Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii e un mijloc ideal prin care se pot face investiţii.

Programul prin care drumurile judeţene sunt reabilitate şi noi creşe sunt construite prin credit furnizor a prins contur. Secretarul de stat din cadrul Ministerului Dezvoltării, Răzvan Murgeanu, explică, într-un interviu acordat "Evenimentului Zilei", cum până şi primarii din opoziţie sunt mulţumiţi de demararea Programului Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii (PNDI), dar şi cât de ipocrit este liderul PSD, Victor Ponta.
Evenimentul Zilei: România are nevoie de investiţii, dar nu are bani suficienţi. Totuşi, cea mai bună soluţie de atenuare a efectelor crizei nu sunt investiţiile?
Răzvan Murgeanu
: Întradevăr, aşa este. Acesta este motivul pentru care am creat PNDI. Programul pleacă de la o nevoie reală a societăţii, starea infrastructurii, a drumurilor judeţene şi locale, lipsa creşelor şi a grădiniţelor, starea sistemelor de ali men tare. Prin intermediul unui credit-furnizor, constructorul realizează lucrarea, iar banii îi sunt achitaţi, dar nu mai târziu de anul 2020.
Este o soluţie prin care, practic, statul evită împovărătoarele împrumuturi?
Da, statul nu se împrumută de la bănci, ceea ce ar crea presiune pe buget, ci punem constructorii să finanţeze lucrările de care avem nevoie şi pe care ei vor să le facă, urmând ca să-şi recupereze de la stat banii.
Contrar cu ceea ce spun unii politicienii populişti, creditul-furnizor, ca modalitate de plată, nu este o invenţie recentă, ci un mijloc prin care s-au făcut investiţii şi în alţi ani. Şi, cu o astfel de abordare, am mai rezolvat o problemă: cea a discuţiilor despre firme.
Participă la licitaţiile de atribuire doar acele firme care sunt suficient de mari şi de puternice să se apuce de lucrări de anvergură pe banii lor. Nu vin firme cu trei angajaţi şi două buldozere, ci unele cu experienţă, cu logistica şi cu banii. Primele facturi prin PNDI vor fi plătite în anul 2013, iar ultimele, în 2020.
Ce tipuri de investiţii se realizează concret prin PNDI?
Pe componenta care ţine de Ministerul Dezvoltării avem trei tipuri mari de investiţii, creşe şi grădiniţe, reţele de alimentare cu apă şi canalizare şi, respectiv, reabilitarea şi modernizarea de drumuri judeţene şi de interes local.
Au fost deja demarate procedurile pentru construirea a 650 de creşe şi grădiniţe la nivel naţional. Ele vor avea o capacitate de 25.000 de locuri.
În acest program intră şi reabilitarea şi modernizarea a 10.000 de kilometri de drumuri judeţene şi locale. PNDI este cel mai mare plan de investiţii în infrastructura publică din ultimii 20 de ani.
Va prelua PNDI-ul o parte din proiectele europene pentru care nu au mai existat bani?
Am direcţionat către PNDI acele proiecte depuse pentru finanţare europeană pentru care nu au mai existat fonduri.
Am contractat cea mai mare parte din fondurile europene disponibile prin Programul Operaţional Regional, mai mult de 4,5 miliarde euro, fiind primul program din ţară în ceea ce priveşte atât valoarea contractelor semnate, cât şi a banilor europeni atraşi în România.
Pentru că şi banii europeni sunt limitaţi, au rămas fără finanţare multe, foarte multe proiecte bune pe care le vom realiza prin PNDI.
DESPRE PONTA
"Ponta, ipocrizie fără margini"
Evenimentul Zilei: Şi, totuşi, PNDI- ul a devenit subiectul de atac preferat de Opoziţie. De ce-l critică liderii USL?
Răzvan Murgeanu
: De teamă! Teama că, în momentul în care vor începe lucrările efective, se vor face şi drumurile şi reţelele de alimentare cu apă şi creşele, iar atunci oamenii vor vedea cu adevărat că acest guvern are soluţii şi mişcă lucrurile în folosul cetăţenilor.
Oricum, programul este atacat de liderii de la centru ai USL pentru că primarii din ţară sunt extrem de fericiţi că nu au pierdut proiectele europene şi că MDRT a găsit o soluţie să le rezolve problemele de infrastructură. Să vedeţi bucuria primarilor care trec zilnic pragul ministerului nostru. Şi sunt primari de la toate partidele, inclusiv ai Opoziţiei.
Ponta ţipă să se ia banii de la PNDI în 2012 pentru a se da altor ministere. O ipocrizie sau stupiditate fără margini din partea domnului Ponta! Acest program nu are bani alocaţi în bugetul anului viitor şi nu va avea decât din 2013 încolo, aşa cum v-am explicat!
Cum merge până acum programul? În ce stadiu se află?
Până în prezent, au fost deja demarate lucrările de proiectare pentru realizarea proiectelor tehnice şi a detaliilor de execuţie pentru peste 216 km de drumuri judeţene şi aproape 1.500 de km de drumuri de interes local din judeţele Arad, Bihor, Prahova, Giurgiu, Ilfov, Buzău şi Vrancea, pentru care s-au semnat până în prezent contractele de lucrări.
În plus, au fost atribuite deja alte trei loturi de lucrări pentru judeţele Satu- Mare, Sălaj, Hunedoara, Timiş, Brăila şi Galaţi (loturile cuprind grupuri de câte două judeţe învecinate – n.r.). Alte loturi de lucrări pentru subprogramul de drumuri sunt în evaluare sau în procedură de achiziţie. Sunt lansate procedurile pentru construcţia de creşe şi grădiniţe şi realizarea sistemelor de alimentare cu apă şi canalizare.
"Au fost demarate procedurile pentru construirea a 650 de creşe şi grădiniţe. Ele vor avea o capacitate de 25.000 de locuri.”
RĂZVAN MURGEANU, secretar de stat în Ministerul Dezvoltării