Republica Moldova. Guvernul reacționează la protestele anunțate de transportatori. Conform Executivului, proiectul de lege care i-a nemulțumit are scopul să îmbunătățească viața pasagerilor.
Transportatorii acuză interese ascunse
Transportatorii au adresat o scrisoare deschisă premierului Dorin Recean. Aceștia nu sunt de acord cu prevederile unui proiect de lege în urma cărora și-ar putea pierde dreptul de a-și prelungi autorizațiile pentru cursele regulate.
„De fapt, scopul Ministerului Infrastructurii este de a deposeda transportatorii de rute. De a le redistribui după criterii politice. Vedem că în proiectul hotărârii de Guvern sunt niște prevederi care arată că transportatorii nu vor mai avea dreptul să prelungească autorizațiile”, declară Asociația Patronală a Operatorilor de Transport Auto (APOTA).
Totodată, transportatorii nu sunt de acord cu obligativitatea instalării unui anumit tip de aparat de casă.
„De ce un transportator din România se duce la un magazin unde ele se comercializează și el poate să ia oricare din care îi place lui ca să le utilizeze în unitatea de transport. Și toate corespund cerințelor. La mijloc este o schemă de corupție și nu are nimic cu fiscalizarea”, susține președintele APOTA, Oleg Alexa.
Comentariul Guvernului
De altă parte, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, dă asigurări că modificările sunt planificate pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor oferite pasagerilor.
„Toate elementele introduse sunt pentru pasageri, pentru a îmbunătăți condițiile de călătorie, concurența sănătoasă și mai multe opțiuni de deplasare pentru călători. Am redus birocrația, am spus adio foii de parcurs, fiscalizăm și digitalizăm transportul rutier prin asemenea instrumente ca e-bilet, e-gps și impunem fiscalizare procesului de acordare a biletelor. Guvernul insistă ca acest proces să se realizeze până la sfârșitul anului 2024”, a comentat Vodă.
În luna februarie curent, transportatorii au renunțat la greva națională pe care o anunțase. Totul, după ce Asociația patronală nu a reușit să-i convingă pe toți operatorii regionali să se alăture protestului.
Majoritatea au ieșit pe rute. Atunci, ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale susținea că datele APOTA, potrivit cărora 70 dintre șoferi protestează, ar fi supraestimate.