Rareș Hopincă scapă de mizeria ascunsă sub preș de predecesorul său Radu Mihaiu. Interviu cu primarul sectorului 2
- Ichim Alex
- 29 martie 2025, 07:43

A început curățenia de primăvară în Sectorul 2. Și pe străzi, la propriu, dar și în primărie, la figurat. Prin noua reorganizare a primăriei, Rareș Hopincă spune că scoate ”mizeria” ascunsă sub preș de predecesorul său, Radu Mihaiu, cu referire la ”ineficiența și gravele abateri” din Poliția Locală și ADP Sector 2 şi Direcția de Taxe și Impozite Locale.
Reorganizarea anunțată de primar este prezentată ca un pas spre transparență și eficiență. Contestatarii, în frunte cu fostul primar Radu Mihaiu (USR), spun că este o mișcare de imagine.
Reorganizarea Primăriei cu sprijin popular, nu cu sprijin politic
Trei domenii mari de activitate din Sectorul 2 funcționează ineficient. Este vorba despre Administrația Domeniului Public a Sectorului 2, Poliția Locală și Direcția de Taxe și Impozite Locale. Primarul Sectorului 2 a propus un plan de reorganizare a acestor activități și l-a supus dezbaterii publice.
Este prima organigramă discutată public cu cetățenii din București, un exemplu de deschidere administrativă fără precedent în Bucureşti. Am ales sprijinul popular, al comunităţii Sectorului 2, nu sprijinul politic. Am ales să mă consult cu oamenii, transparent, în loc să o fac cu liderii de grup ai unor partide reprezentate în Consiliul Local.
Soluția de reorganizare a primăriei a fost identificată încă din anul 2021, în urma unui audit efectuat de Deloitte, chiar la comanda administrației locale.
Este cel puțin ciudat faptul că vechea administrație, care a avut soluția de eficientizare a cheltuirii banilor publici nu a luat decizia din anul 2021. Soluția există, este fundamentată temeinic și se conformează integral cu legislația. Trebuie doar dusă la îndeplinire și asta facem acum!
Rareș Hopincă: Eu nu sunt Primar doar de decor.
Primarul Sectorului 2 spune deschis că, la preluarea mandatului, a avut unele surprize neplăcute în relația cu structurile subordonate.
Am preluat nemulțumirile oamenilor legate de calitatea străzilor, a spațiilor verzi ori a siguranței și ordinii publice. Am venit la primărie cu obiectivul clar de a rezolva aceste probleme. Paradoxal, primarul nu are pârghii de control asupra unor structuri publice, subordonate Consiliului Local. Este absurd! Am fost ales de oameni să le rezolv problemele, nu să mă plâng că sunt greu de rezolvat. Predecesorul meu a ales să meargă în audiență la la oamenii din subordine, să se roage de ei să rezolve problemele. Iar rezultatul s-a văzut: nu a făcut mai nimic. Eu nu sunt un primar doar de decor!
Hopincă: Nu ascund mizeria sub preș
Nevoile oamenilor sunt, pe cât de fireşti, pe atât de simple: să trăiască într-un ambient plăcut, sigur şi să circule pe străzi mai bune. La aceste nevoi răspundem prin această reorganizare: scoatem mai mulţi poliţişti în teren, mai mulţi muncitori ai ADP pentru a repara străzi şi a întreţine spaţiile verzi. Oprim hemoragia banului public şi alocăm banii economisiţi în investiţii.
Cât privesc nemulțumirile celor care contestă această decizie, primarul a spus:
Nu am auzit locuitori ai Sectorului 2 care să plângă după vreun director, şef sau alt funcţionar. Aud în schimb, zilnic, oameni care se plâng că circulă pe străzi proaste, nu au locuri de parcare, că spaţiile verzi sunt degradate, că poliţia nu e pe străzi. Adică despre acele activităţi esenţiale gestionate de ADP şi Poliţie. Acest lucru este anormal, mai ales că în mandatul predecesorului meu bugetul ADP a crescut cu zeci de milioane, fără ca acești bani să se vadă în teren.
Reorganizarea administrației Sectorului 2 va merge înainte, indiferent cât de mult deranjează anumite cercuri politice, a mai spus Rareș Hopincă.
Avem nevoie de eficientizarea cheltuielilor publice și de dirijarea fondurilor către investiții și asta se întâmplă. Răspunderea pentru ineficienţa activităţilor esențiale este decontată de primar. Eu, ca primar, aleg să asum această responsabilitate, nu să ascund mizeria sub preș, așa cum au făcut predecesorii mei. Reorganizarea primăriei va corecta această situaţie, iar răspunderea va fi a primarului. Asta asum prin acest proiect.