Mult muncitul raport al procurorului Robert Mueller cu privire la suspiciunile ingerinței rusești în prezidențialele americane din 2016 devine lucrativ.
Făcut public după ce date confidențiale au fost eliminate și cu concluzia că nu a existat o înțelegere între membri echipei de campanie a lui Donald Trump cu Rusia, raportul a fost publicat în 18 aprilie de către trei case de editură diferite. În câteva zile, cele trei ediții, care nu urmau să fie disponibile decât în 30 aprilie, au ajuns în topul vânzărilor pe site-ul Amazon US, relatează AFP.
Pe prima treaptă a podiumului se află versiunea publicată de editura Scribner, în colaboare cu Washington Post, care a fost trasă în 350.000 de exemplare. Groasă de 736 de pagini, cartea a fost prefațată și comentată de doi jurnaliști de la Washington Post, Rosaling Helderman și Matt Zapotosky.
Casa mamă a editurii, Simon& Schuster, a înregistrat și o versiune audio a cărții, deja disponibilă la vânzare începând de luni. „Am început să lucrăm la această versiune audio imediat după ce raportul a fost pulicat și am continuat, fără întrerupere, două zile și două nopți”, a explicat Lauren Pires, purtător de cuvând la Simon& Schuster.
O altă versiune a raportului Mueller, publicată de editura Skyhorse, se afla luni pe locul doi a vânzărilor pe Amazon US, în timp ce o alta, editată de Melville House, s-a plasat pe poziția a cincea. Aceasta din urmă a fost realizată în 200.000 de exemplare, potrivit editorului.
În acest raport, procurorul special Robert Mueller pune în lumină numeroase tentative ale președintelui american de a-i obstrucționa ancheta. Interesul publicului pentru acest gen de documente se înscrie în curentul interesului pentru cărțile politice, după alegerile prezidențiale din 2016.
De altfel, manifestat și pentru cărțile de memorii publicate de fostul locatar de la Casa Albă, Barack Obama, și de fosta Primă Doamnă.
Mai multe cărți au depășit milionul de exemplare vândut, o performanță considerată excepțională pentru o carte politică.