În loc să oferă clarificări cu privire la modul în care au acţionat echipele de salvare în Apuseni şi de ce avionul SMURD zace în hangar, secretarul de stat a preferat să se certe cu jurnaliştii.
După ce fusese aşteptat cu sufletul la gură de întreaga presă pentru a oferi lămuriri pe marginea accidentului din Apuseni, în urma căruia au murit doi oameni, Raed Arafat a ales un singur post de televiziune, Antena 3, în locul unei conferinţe normale de presă. Deranjat că e controlat Chiar şi aşa, răspunsurile sale nu au adus prea multe clarificări legate de felul haotic în care au acţionat echipele de salvare. Despre avionul SMURD, Arafat a spus că revizia era absolut necesară şi aeronava avea nevoie de piese noi. "SMURD-ul are o procedură clară, totul funcţionează bine şi nu stau după mine. Un elicopter decolează când trebuie şi nu are nevoie de aprobarea mea. Dacă eram în România, sunam eu la 112. Eu am aflat de la un coleg care fusese sunat de unul dintre medicii din avion. Imediat am sunat la comandamentul aviaţiei. Am stat toată seara pe telefon cu domnul Stroe". Joi dimineaţa, când a ajuns la sediul Ministerului Sănătăţii, Arafat a refuzat să răspundă întrebărilor reporterului B1 şi s-a arătat deranjat de demersurile jurnalistice. Contactat de EVZ, Arafat a avut aceeaşi atitudine agresivă: "Toată lumea profită de tragedia asta ca să dea în Arafat şi nu înţeleg de ce". Scenariu surprinzător despre avionul SMURD În acest context, în presă a apărut o ipoteză surprinzătoare: avionul roşu achiziţionat anul trecut de SMURD ar fi aceeaşi aeronavă folosită de SMURD din anul 2010 până în mai 2012, de culoare albastră. Ziariştii de la ziuanews.ro au dezvăluit că există coincidenţe la anul de fabricaţie, numărul orelor de zbor, proprietar, asigurator şi defecţiuni tehnice. Jurnaliştii citaţi susţin că Fundaţia ar fi cheltuit un milion de euro, din donaţiile românilor, pentru a achiziţiona acelaşi avion, care ar fi fost vopsit în Austria, conform sursei citate. Contactat de EVZ, Arafat a dezminţit informaţiile. "Avionul roşu cumpărat de SMURD provine din Germania şi documentele atestă că nu a fost niciodată revopsit şi nu are defecţiuni tehnice. Într-adevăr, asiguratorul poate fi acelaşi, pentru că există una, două firme ce asigură aeronave în România", a declarat secretarul de stat. Pentru a ne convinge că e vorba de două avioane diferite, Arafat ne-a trimis să consultăm contractul de leasing la BCR, deşi ştia că acesta e protejat de secretul bancar. În schimb, el ar fi putut foarte bine să ne furnizeze datele din propria copie a contractului.