Un adevărat „super-radar de viteză” a fost montat pe autostrada A1 Westautobahn, Austria. Este un dispozitiv radar ultramodern amplasat în zona șantierului de lângă intersecția Steinhäusl. Acesta „prinde” până la 3 000 de șoferi în fiecare zi pentru că au depășit „viteza”, provocând nemulțumiri până şi în rândul polițiștilor spunând că este o „super-capcană pe A1”.
Un adevărat „Super Radar” provoacă în prezent mare supărare în rândul șoferilor de pe A1 Westautobahn. Pentru că un dispozitiv radar ultramodern din zona șantierului Steinhäusl ar trebui să pedepsească în prezent până la 3.000 de „vitezomani” – în fiecare zi.
După cum relatează Heute.at., aparatul de măsură comandat de Asfinag provoacă neîncredere cu privire la funcționalitatea. Cgiar şi poliţia se pronunță împotriva dispozitivului.
Radarul este „pură înșelăciune”
Aproximativ 70.000 de șoferi trec zilnic prin intersecția Steinhäusl. Limita de viteză aici este de 80 din cauza renovării drumului. Există un radar laser pe partea dreaptă în direcția St. Pölten – imediat după limita de viteză, iar un polițist supune că este „pură înșelăciune”.
Un radar amplasat pe o porțiune cu limită de viteză de 80 km/h, provoacă nemulțumiri chiar și pentru polițiști. Până la 3.000 de șoferi cad în capcană în fiecare zi, relatează Heute.
Aparatul de măsură comandat de Asfinag provoacă în prezent bătăi de cap. Chiar și un polițist pensionat s-a pronunțat împotriva dispozitivului, deoarece în fiecare zi, aproximativ 70.000 de șoferi trec pe lângă locul ”rău famat” de la intersecția Steinhäusl şi sunt prinşi de radarul minune chiar dacă, spun ei, nu au viteza respectivă.
Asfinag primește 80% din amenzile aplicate utilizatorilor de drumuri sancționați. Statul păstrează restul de 20 de procente pentru el însuși, reprezentând cheltuieli administrative. Din punct de vedere pur juridic, Asfinag este în siguranță. Limita de viteză în acest punct este de 80 km/h, explică purtătoarea de cuvânt Alexandra Vucsina-Valla.
„Suntem în favoarea corectitudinii, bineînțeles, și față de șoferi”
Raportul mai spune că distanța dintre limita de viteză și dispozitivul de măsurare provoacă discordie. Criticile vin din partea executivului, adică chiar a poliției. Aceștia ar fi semnalat deja la Asfinag că radarul este prea aproape de limita de 80 km/h.
„Suntem în favoarea corectitudinii, bineînțeles, și față de șoferi”, a declarat un oficial citat. Cu toate acestea, până în prezent, contestația nu a adus niciun rezultat.
Probabil că nu mai rămâne nimic pentru șoferii afectați, cu excepția reducerii vitezei de conducere într-un stadiu incipient. Pentru că renovarea generală a nodului de circulație este de așteptat să se deruleze până în luna octombrie a acestui an, şi nu este clar câți șoferi vor mai fi sancționați până atunci, scrie heute.at.