Versiunea modernizată a acestui avion care, zeci de ani, a dat fiori reci Occidentului, a efectuat primul zbor de încercare.
Unic în zilele noastre, acest avion cu elice poate atinge o viteză de 925km/h și are o rază de acțiune de 12.550 km.
În timp ce se vorbește mult despre bombardierul american B-52H Stratofortress, a cărui carieră operațională ar putea ajunge la 100 de ani, un alt bombardier, de data aceasta rusesc, care prezintă, de asemenea, o longevitate excepțională, este de așteptat să rămână în funcțiune mult timp.
Cu două zile în urmă, ministerul rus al Apărării a anunțat că un Tupolev-95 MSM, adică versiunea finală a modelului Tu-95 „Bear”, un bombardier strategic cvadrimotor care a intrat în serviciu în 1956, a efectuat cu success primul zbor de încercare. Zborul a durat două ore și 33 de minute.
„Acest avion este dotat cu armament nou, cu un nou sistem de echipamente electronice la bord, cu motoare noi, mai eficiente și cu noi elice. Capacitățile de luptă ale aeronavei se vor dubla după această modernizare. Testarea va continua după acest zbor. Modernizarea flotei de avioane lansatoare de rachete strategice va continua ”, a precizat ministerul rus al Apărării.
Tu-95 „Bear” (cod NATO) poate zbura cu o viteză de 925 km / h și afișează o autonomie de 12.550 km (adică o anduranță de 12 ore).
Este echipat cu 6 tunuri NR-23 adăpostite în 3 turele și poate transporta mai mult de 11 tone de muniție.
Această modernizare va permite mai ales aceastui avion extrem de eficient să poarte de două ori mai multe rachete de croazieră, opt în loc de patru.
Aeronava, a declarat Iuri Slyusar, CEO al Companiei Unite de Aviație (OAK), a primit, de asemenea, noi sisteme de control al zborului, de navigație și comunicații .
În ceea ce privesc motoarele, acestea au fost înlocuite cu patru motoare turbopropulsoare Kuznețov NK-12MPM îmbunătățite.
Tu-95 MSM este echipat și cu un radar „Novella-NV1.021”, în locul vechiului Obzor-MS.
Potrivit Izvestia, contractul privind modernizarea avionului Tu-95 a fost semnat în august 2018.
A priori, 20 de aeronave (din aproximativ 60) ar fi astfel modernizate.
În mod normal, această aeronavă ar trebui să fie înlocuită de PAK DA un bombardier „stealth” de nouă generație pentru care ministerul rus al Apărării a dat recent undă verde pentru începerea producției.